grind zeven

  • P. Bouma

    Wie weet waar ik een machine kan huren welke snel en effectief zand uit mijn grindpad kan zeven?

    Piet

  • paula

    Probeer eens bij een bedrijf dat opritten aanlegt of iets dergelijks

  • Plantadvies

    Piet is dit omdat het grind helemaal onder het zand ligt? Ik zou dan nog eerder denken gooi er een laag bovenop, is nog goedkoper ook.

    Plantadvies

  • karin

    wij hebben dat ooit een keer gedaan met een groot stuk kleinmazig kippengaas,aan 2 kanten een stuk hout eraan gemaakt en zeven maar!! ging erg goed.

  • Miepje

    Misschien te simpel gedacht maar als je er nu flink water overheen sproeit spoelt dat zand er toch uit???

    *D Miepje

  • maria

    Als het grind hoger ligt dan de omgeving gebeurt dat ook, Miepje.Een pad hoort nu eenmaal altijd hoger te liggen dan de omgeving.Kijk maar eens naar trottoirs.Maar dan was het door de regen wel weggespoeld.Grind zakt de grond in en blijft dan niet meer schoon.En in die vuile oppervlakte groeit het onkruid weer sneller.Daarom geef ik Plant gelijk, je kunt er beter grind bovenop storten, dan ligt de bovenlaag hoger en blijft het weer een paar jaar schoon.

    Vroeger(toen ik jong en sterk was) hadden heel veel huizen grind op de paden, bestrating was toen verhoudingsgewijze veel te duur.In het voorjaar kwamen er dan karren (of later vrachtwagens) met grind door de woonbuurten die grind verkochten.Mensen die dat grind om bij te storten ook niet konden betalen,zeefden het op een grote zeef, een pokken werk!!Maar vóórdat ze het terugstortten, moest de ondergrond eerst weer opgehoogd worden.

    Maria

  • P. Bouma

    Het grindpad (150 m2) is te groot om met de hand te zeven. We zijn dit nu met een fietsmand van gaas aan het doen. Test werkt goed maar is te arbeidsintensief.

    Ophogen kan niet omdat het pad dan te hoog komt. Afgraven gaat het snelste maar dan gooi je ontzettend veel goed goed grind weg. Ik heb op internet gezocht naar een mogelijke verhuur van een schudzeef of evt een betonmolen van staaldraad. Helaas niks gevonden.

    Piet

  • Plantadvies

    Ik zou zeggen uitvinden Piet……

    Ik wens je succes met zeven.

    Plantadvies

  • Michel

    Ik heb hetzelfde probleem.

    Ben je al verder gekomen met een oplossing?