online kopen

  • Paul

    Ik heb behoorlijk wat bomen en struiken nodig. Ik merk dat online kopen voordeliger is dan bij een tuincentrum.

    Heeft iemand ervaring met online kopen, bijvoorbeeld bij www.directplant.com ?

    Ik heb ook twee leilinden nodig, is het verstandig ze daar te kopen?

  • carla

    Ga ook eens kijken bij kwekerijen in de buurt. Daar is het vaak veel voordeliger dan in een tuincentrum en je krijgt goed advies.

    Kwekerijen kun je oa vinden op de kwekerijen.startpagina.nl.

    Ik heb zelf weleens wat besteld online en dat was prima kwaliteit maar dat was niet bij directplant.

    Succes

    Carla

  • Tuinprins

    Ik koop nooit online planten kopen en wel om de simpele reden dat ik dan geen zicht heb op de kwaliteit. Bij een tuincentrum of een kweker zie ik wat ik koop. Bij online kopen moet je maar afwachten wat je thuis krijgt. Bovendien lijden planten die in de groei zijn vaak enorm met het vervoer per post. Als je niet tevreden bent kun je je planten terugsturen maar vaak wel voor eigen kosten en dat kan prijzig zijn. Soms hoef je niets terug te sturen en krijg je nieuwe planten maar als die ook niet goed zijn dan blijf je aan de gang.

    De enige levende tuinproducten die ik online zou kopen zijn bloembollen en zaden.

    Gegroet, de tuinprins

  • paula

    Het nadeel van online kopen vind ik, dat je de planten /bomen niet ziet. Ze kunnen je wel vanalles sturen. Zaden, en (kleine) vaste planten oké maar bomen zou ik zeker niet online kopen.

    Paula

  • jeltje

    Lekker kopen bij de kweker om de hoek, je ziet wat je koopt en de kweker zal blij zijn, dat hij wat verkoopt. Vind al zo jammer dat alles via internet gaat, de kleine ondernemer is de dupe. groetjes Jeltje

  • Margriet

    Heb je de transportkosten daar ook bij opgeteld?

    Leilindes lijken me wat lastig per post te versturen dus dan wordt dat in ieder geval al wat duurder……

    Plugjes van eenjarigen, zaden en stekken, prima. Maar bomen……koop die maar lekker bij de kweker.

    Noem eens een bedrag waarvoor je die leilindes online kunt krijgen? Misschien weet ik nog wel een voordeliger adres.

    Gr. Margriet.

  • Paul

    Een leilinde met stamdiameter 16/18 cm en de laagste vertakking op 180 cm kost bij directplant.com € 148,85 excl verendkosten.

    De verzendkosten zijn € 19,95

    Bij het tuincentrum bij ons op de hoek kost ie €199,50.

    Gr.

    Paul

    Margriet schreef:

    >

    > Heb je de transportkosten daar ook bij opgeteld?

    > Leilindes lijken me wat lastig per post te versturen dus dan

    > wordt dat in ieder geval al wat duurder……

    >

    > Plugjes van eenjarigen, zaden en stekken, prima. Maar

    > bomen……koop die maar lekker bij de kweker.

    >

    > Noem eens een bedrag waarvoor je die leilindes online kunt

    > krijgen? Misschien weet ik nog wel een voordeliger adres.

    >

    > Gr. Margriet.

  • Margriet

    Paul, waar woon je? Ik weet volgens mij wel een goedkoper adres.

    Zet anders even je mail open, ik mag hier geen reclame maken voor bedrijven.

    Groeten, Margriet.

  • janet

    Ik koop regelmatig via internet zowel rozen, vaste planten, zaden etc. Dit scheelt veel geld en ik heb goede ervaringen opgedaan. Wel plaatst ik eerst een kleine order om te kijken of de kwaliteit goed is en zo niet dan mail of bel ik terstond. Genoemd bedrijf heb ik geen ervaring mee omdat ik ze te duur vind. Een boom zou ik zelf uit willen zoeken bij een kweker in je woonomgeving (scheelt in de bezorgkosten). Het tuincentrum is trouwens de duurste winkel om je spullen te kopen, een gemiddelde kweker is goedkoper en vaak is de kwaliteit daar ook beter. succes met je keuze

  • paula

    Een diameter van 16/18 cm is al wel een heel flinke boom. Je bedoelt waarschijnlijk, stamomtrek??!!

    Paula