ongezonde vlinderstruik

  • clara

    Mijn 2 vlinderstruiken zien er dit jaar beide niet helemaal optimaal uit. Het blad is bobbelig, gaat wat krullen en wordt later bruinig. Ik kan er echter geen ongedierte of andere vreemde dingen op ontdekken. Wat kan het zijn?

    Ze staan op kleingrond en krijgen voldoende zon. Ik heb ze in maart of april tot 40/50 cm boven de grond afgeknipt.

    Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het kan zijn en wat ik daaraan kan doen.

    Groeten uit de Flevopolder,

    Clara

  • anneke Im

    Ik heb ze in maart of april tot 40/50 cm boven de grond afgeknipt. schreef jij

    misschien last van de nachtvorst in die gehad!!!

    Wacht nog maar even af het komt nog wel goed .Anneke

  • Adrie

    Wij hebben hetzelfde probleem en daarbij wordt volgens mij het blad ook nog eens opgegeten, ik kan alleen niet zien door wat voor soort parasiet dat gebeurt.

    Ik heb de vlinderstruik ook in april gesnoeid en hij is daarna enorm gegroeid, maar ook bij ons beginnen de blaadjes te bubbelen, ik zal nog eens verder gaan zoeken op Internet en als ik iets tegenkom dan meld ik het hier wel.

    Wat je natuurlijk ook kunt doen is een blaadje meenemen naar bjvoorbeeld een tuincentrum en het daar laten zien. onze ervaring is dat ze vaak wel weten wat er aan de hand is.

    groeten,

    Adrie