Hondenpoep in tuin! Bah!

  • Girie

    Ik weet niet of dit het juiste forum is, maar wie heeft tips om te zorgen dat honden niet meer in mijn tuin poepen? Uiteraard een kwestie van opvoeden van het baasje, maar helaas heb ik nog niet kunnen ontdekken wie dit doet. Heb al een “ vriendelijk” bordje geplaatst, maar ook dat helpt niet.

    Er staan buxusboompjes. Wat kan ik strooien en/of neerzetten en/of doen dat de hond afschrikt en niet meer zijn behoefte in mijn tuin doet?

  • kuuk

    Hallo Girie,

    Als het honden“baasje” al niet door heeft dat de hond niet in een andermans tuin mag poepen zal hij vriendelijke bordjes al helemaal niet zien ben ik bang.

    Mijn ervaring is dat wijnruit een goed afdoend middel is. Honden weten dat ze daar niet langs moeten lopen (veroorzaakt blaren dacht ik). Baasjes die hun hond in jouw tuin laten poepen hebben hier geen weet van.

    Je kunt ook peper strooien maar om dit vol te houden…..??… Schaf maar gewoon die wijnruit aan of maak er in ieder geval een plekje voor vrij. Als er eenmaal een hond langs is geweest volgen er vrees ik nog velen. Heel veel succes.

  • Girie

    Dank je wel Kuuk voor je snelle reactie. Ik neem aan dat ik de wijnruit bij een “ gewoon” tuincentrum kan kopen? Is dit niet schadelijk voor de hond en/of kinderen die hiermee in aanraking kunnen komen? Ben een grote dierenvriend, dus wil niet dat het schadelijk is voor het beest. Maar ja, die eigenaren he!

  • Goof

    Mijn buurvrouw loste het goed op,zij schepte de poep in een zakje en gooide het bij de honden eigenaar in de brievenbus,het was maar eenmalig en nooit meer een hond in de tuin gezien.

    oof.

  • maria

    Hekje

    Schrikdraad.

    Maria

  • anja

    knoflook dat is een leuk middel ik heb het zelf ook gedaan omdat ik er ook last van had maar toen ik een paar maal knoflook had neergelegt zag je de honden met een grote boog om mijn tuin gaan de baasjes waren ook niet tevreden.(boze blikken).

    maar ik moest wel lachen want ik had er geen last meer van. boontje komt om zijn loontje.

    gr. anja

  • marja

    Een erg goede tip!!

    Schep de poep in een krant,leg het bij de hondenbezitter voor de deur, steek in de brand en bel aan.

    :D

    Succes verzekerd dat het niet meer zal gebeuren.

    Moet je wel eerst weten wie de eigenaar is.

    Gr marja

  • Marie

    Helpt knoflook ook tegen katten?

    En hoe werkt dat dan. Leg je schoongemaaktje teentjes neer.

  • grijze dame

    helaas helpt vriendelijk niet, zeker niet voor de baasjes die dit forum niet lezen:(

    ik heb eens wat gezegd toen ik een hond voor/in mijn roos zg poepen, mijn zoon heft me moeten redden helaas.

    Er schijnen middelen in de handel te zijn om honden af te schrikken, bv spiritus..

  • aatje

    Dit zal ons “ levenlang” een probleem blijven, vrees ik.

    Maar weet je zeker dat 't een hond is ? katten kunnen nml. ook een flinke

    drol produceren………

    Heb zelf ook een hond, een cairn terrier, en neem bij t uitlaten altijd een schep mee, om t op te ruimen.

    Een kat bij ons in de buurt zoekt vaak onze tuin op, heb hem al meerdere keren betrapt, en deze produceerd meer dan onze hond.

    Dus hou t even goed in de gaten !!!!

    wanneer je “DE OPLOSSING” hebt gevonden, laat t dan hier even weten.

    Succes !!!