Hondenpoep in tuin! Bah!

  • jolanda

    bij mijn vorige woning , die lag gewoon in een straat met een klein voortuintje, lag op een gegeven moment ook elke ochtend een drol( een flinke) op het paadje naar de voordeur, ik heb toen goed in de gaten gehouden waar dat weg kwam, toen het donker werd liep er een man met een beagle langs en liet zijn hond hurken op die plek , ik heb toen heel hard op het raam gebonkt en boos gekeken, blijkbaar was dat afdoende want ik heb hem niet meer bij ons in de straat gezien, ik denk dat hij daarna een andere route nam:D!

  • N

    Een echt afdoende en milieuvriendelijke oplossing is omgekeerde satestokjes een klein stukje in de grond prikken. 10 a 15 cm boven de grond uit laten steken en niet te ver uit elkaar. Honden en katten gaan dan echt niet zitten. Wel opletten als je zelf aan het werk gaat. D:D:

    Nina

  • anja

    hallo marie.

    ja ik haal de schil van de knoflook snij die door midden en leg ze overal in de tuin neer. maar als het geregent heeft moet je wel nieuwe neerleggen.

    het helpt echt ik heb er baat bij gehad. want ik ben zelfs van de hondenpoep verlost want ze lieten de honden gewoon uit precies voor het tuinpad.

    kon me zo ergeren daar aan de smeerboel die je binnen in je huis kreeg maar ik heb er nu geen last meer van.gelukkig.

    groetjes anja

  • Miep

    Wijnruit is niet plezierig voor mensen, het kan vooral in de zon blaartrekkend zijn. Heel vervelende zere rode plekken. Dus alleen neerzetten op plaatsen waar je kinderen niet knikkeren zeg maar.

    Tegen honden helpt niet zoveel, als er een piest, piest meteen de hele buurt mee over die plek.

    Mijn advies is: mooie buxus ergens anders plaatsen en een akelige prikker ervoor in de plaats, en weinig open aarde laten. En eerst veel boenen met chloor. We hebben iets staan op de hoek van de oprit met veel prikkers (Berberis) die zijn ook in meerdere bladkleuren te krijgen. En we hebben een lage conifeer, bijna bodembedekkend, geen hond die daar zin in heeft. Hulst is ook niet gezellig voor hondenbillen. Je kunt hulst, berberis en conifeer ook goed snoeien trouwens.

    .

  • luka

    Jeetje, ik snap dat niet hoor die hondenbazen….heb zelf een hond maar die moet toch echt niet in zijn hoofd halen om op de stoep of in een tuintje oid te poepen/plassen.

    Knoflook geloof ik niet erg in dat het helpt, honden eten knoflook tegen teken.

    Prikkende bosjes, mijn hond rent door duin met prik en lijkt nergens wat van te voelen???

    't is moeilijk, ik hoop dat je iets vindt ertegen! Succes ermee!

  • Girie

    Dank jullie wel voor alle snelle antwoorden. Fijn dat er mensen meedenken en meeleven. Ik ga zeker een aantal tips uitproberen! Het zou mooi zijn als ik de “dader” een keer betrap, dan gaat er zeker een hondendrol door de brievenbus of door het kapsel :-).

    Het blijft vervelend dat de baasjes niet hun verantwoording nemen. Aan de overkant is een grasstrook en op nog geen 10 minuten lopen hei en bos, maar nee, mijn voortuin is favoriet. Ik ga aan de slag met alle tips. Duimen maar!

  • kuuk

    Hallo Girie,

    Sorry voor de wat late reactie. Wijnruit heb ik gewoon op de markt gekocht, gewoon het kruidenplantje. Heeft mooi klein grijs blad en er verschijnen kleine bloemetjes (die ik wegknip, gewoon de schaar erlangs, groeit wel weer bij). Zaait bij mij behoorlijk uit dus om en om knip ik er elk jaar eentje af. Bij mij werkt dit het beste, heb zelfs een straatnaambordje tegen m'n tuin staan (met wijnruit erom heen dus). Niets geen last.Voor kinderen lijkt het me niet prettig omdat ze blaren kunnen veroorzaken maar heb nog nooit klachten hierover gehad van ouders. Zelf nooit blaren hiervan gehad.

    Met hondeneigenaren aanspreken op dit gedrag heb ik slechte ervaringen, ze laten de hond gewoon 's nachts uit als je niet oplet. Nogmaals succes met alle ideeen.

  • Tim

    Ik weet dat het niet erg milieuvriebdelijk is maar, als je om jet tuin heen een voetpad hebt(zoals ik). Probeer maar eens een beetje waspoeder rond de tuin te strooien. Komt geen hond of kat meer in de buurt. Helaas werkt dit alleen erg goed in de zomer omdat anders alles wegregent. Het hoeft helemaal niet veel te zijn dus niet bang zijn voor een grote schuimbaan als het regent.

    Groet

    Tim

  • Anne

    Hallo Girie, hoe is het nu na 3 jaar met de Hondenpoep in je tuin?

    Ik reageer nu omdat ik er ook geregeld last van heb en een flauw vermoeden wie de dader is.

    Ik kan hem niet betrappen want ik heb geen bewijzen.

    Ik probeer met knoflook en waspoeder.

    Je schrijft niet of je zelf een hond hebt maar dat kan de oorzaak ook zijn.

    Zelf heb ik 2 honden {teefjes} en als een reu dat ruikt plast hij tegen de buxes.

    Komt er een andere hond langs die poept daar en de geur blijft hangen. heel vervelend want

    je moet andermans hondenpoep opruimen!

    succes.