Rups in de basilicum

  • Henk Bakker

    Hoi allemaal.

    Sinds kort heb ik een basilicumplantje van de Tuinland waar ik natuurlijk helemaal trots op ben.

    Elke dag kijk ik even op het balkon, en op het internet zoek ik naar lekkere recepten met basilicum.

    Maar de afgelopen dagen eet een rups alle blaadjes op. Nog een of twee daagjes en alle blaadjes zullen zijn verdwenen.

    Ik maak me natuurlijk hartstikke zorgen. Wat moet ik doen?

    Zal ik een nieuw plantje halen bij de AH om te voorkomen dat de rups verhongerd? Of eten rupsen de basilicumplantjes uit de koeling niet?

    groetjes

    Henk.

  • boerderij bert

    Ik zou hem gewoon vangen en buiten in een weiland weer uitzetten. Of bij de buren. boerderij bert

  • Paula

    Die rups was bij mij allang dood geweest. Jammer voor de rups maar hij/zij moet van mijn planten afblijven. Effe tussen de vingers pletten en opgeruimd staat netjes.

    Paula

  • Mike

    Ik zou idd een nieuwe plant halen bij de AH en de rups de andere lekker laten opvreten. Want misschien wordt het wel een hele interessante vlinder straks. Vind het wel tof dat je zo begaan bent met een rups en haar het leven gunt!

    Mike

  • lutetia

    weet je zeker dat het een rups is? hoe zien de aangevreten blaadjes er uit,kan het niet een slak of een taxuskever of oorwurmen zijn? luut

  • kitty

    Ja, bij mij vrat een klein slakje van de basilicum. Binnen no time zagen de blaadjes er niet meer uit. Helaas…weg slakje!

    Kitty

  • DePeter

    Basilicum uit de koeling is zwart, basilicum mag je niet koel bewaren.

    grtzzz

  • Henk Bakker

    Hartelijk dank allen.

    Ik ga heb 'm apart gezet met een paar takjes basilicum. Want ondanks dat hij de keuze had uit meerdere plantjes at hij alleen de basilicum.

    Nu heeft hij zich opgesloten met een paar blaadjes dus binnenkort zal er een mooie vlinder uit komen.

  • cdjpronk

    Wie had het ook al weer over dier onvriendelijk?

    Plagend bedoeld hoor!!!

    Groetjes,

    Kees.