Help!! Lampolie van tuintegels verwijderen!

  • Esther

    Door de harde wind is net mijn olielampje van tafel gewaaid. De olie is er uitgelopen en op de terrastegels gelopen. Is er iemand hier die me de tip kan geven om die olie te verwijderen? Ik ben druk aan het boenen geweest met afwasmiddel en kokend water, terrastegels zijn inmiddels opgedroogd maar je kunt duidelijk zien waar er nog olie ligt, het lijkt alsof die plekken nog nat zijn.

    Wie heeft de gouden tip?

  • monique

    esther,je zou kunnen proberen om te boenen met wasbenzine of tri,je zou ook nog talkpoeder op de vlek kunnen strooien,dit is wel een langdurender kwestie (dit moet je net zo lang laten liggen totdat de vlek weg is).

    maar de tweede optie is wel wat mileuvriendelijker……

    succes ermee, Monique

  • Sandra

    As (van bv open haard) erop strooien en goed laten intrekken. Steeds vernieuwen. Zo heb ik wel eens vetvlekken uit mijn stenen tafel gekregen.

    Succes want dat is ook balen natuurlijk.

  • Paula

    Geef het tijd!!!! Ik had motorolie op de oprit van de (werk)bus van mijn zoon. Mijn oprit is gemaakt van betonklinkers en de olie zakte er helemaal in weg. Dat heeft ongeveer een half jaar geduurd maar je ziet er niets meer van, terwijl ik niets gedaan heb om het weg te krijgen.Als jouw terrastelgels van hetzelfde materiaal zijn, is er goede hoop dat de vlek over een paar maanden niet meer te zien is.

    Paula

  • Muriëlle mv Jordan en Loïs

    probeer eens met Dasty (wibra) is wel chemisch maar helpt bij vrijwel alle vetvlekken ook in kleding. Anders flink wat zand in trappen en vegen helpt wel iets

  • plantadvies

    Ruil de tegels met een onopvallend hoekje.

    Plantadvies

    www.plantadvies.com

  • Esther

    Bedankt voor de tips, de tegels waar de olie ingetrokken is liggen veel in de zon, we hebben besloten om het tijd te geven, hopelijk trekt het door de zon er uit. Gelukkig was het geen gekleurde olie, het lijkt nu net of de tegels nat zijn.