Gesnoeid en van alles

  • Hinke

    Afgelopen week wel alle berichtjes gelezen maar kwam niet toe aan reageren. Vorige week een paar dagen naar Maastricht geweest en afgelopen maandag de hele dag in de tuin gewerkt. Een groot stuk heg gesnoeid en hedera en hier en daar wat opgeruimd. En verder genoten van alles dat bloeit, zo heerlijk. En meteen ook noteren wat er in de herfst weer veranderd moet worden. In ieder geval moeten er 2 Daglelies verplant worden.

    Anneke wens ik veel plezier met de scootmobiel, fijn dat je er weer op uit kunt. En Louis met het hommelnest.

    Fijn dat boerderij Bert er weer is.

    En ik probeer binnenkort weer wat foto's te plaatsen. Maar morgen eerst naar kleinkind waar Remie gaat helpen een hek te plaatsen tussen tuin en sloot. En ik de planten in de tuin wat terug knippen en het e.e.a. verwijderen.

    Hinke ww
  • loes

    hinke, de bezige bij !     fijne dag bij je kleinkind.

    maria,je hebt gelijk wat betreft de colchicum.   ik heb een week of 3 terug nog van die enorme pollen groen weggehaald.     gelijk de bollen ook maar.    die kunnen wel weer op een anderplekje.

    eergisteren de border in mijn voortuintje opgeruimd.    die heb ik 2 jaar terug van de gevel naar de straatkant verplaatst en allemaal nieuwe aarde in gedaan.    dat heb ik geweten.    alles groeit er als kool.  en dan verstikken bepaalde planten, de rest.    dus uitroeien maar.     dan was er nog een hoekje waar alsmaar weer de gele schijnpapaver zich uitblijft zaaien.  en dat worden dan uiteindelijk ook weer flinke wortelknollen.     ben ermaar tussengekropen en alles met menens er uit gevist.    neem me voor om van nu af aan regelmatig te controleren of er weer jonkies opkomen.

    gisteren mijn “kas” leegeghaald, schoongemaakt en geordend weer ingericht.     er stonden veel potten met gloriosa knollen, maar daar komt weer niet veel van terecht.   eentje heeft er 2 bloemen gehad en toen stopte hij met klimmen.     een ander heeft diverse bloemen en knoppen en ze staan nu op een veel lichter plekje.    2 anderen hebben wel veel groen, dus ik blijf hopen.     jammer, want ik weet hoe goed ze het kunnen doen.

    vandaag ga ik rondom de vijver opruimen.     de vijver zelf is prachtig helder,maar er staat veel teveel groen in en omheen.     de salamanders en ander waterleven vaart er wel bij, maar ik wil er zelf ook graag van genieten.   

    dus maar snel weer aan de slag en dan fotos maken.

     

  • Hinke

    Leuk te lezen wat jullie allemaal in de tuin aan het doen zijn, wat zijn we druk. Bollen, had ik nog niet bedacht, nog eens naar kijken wat ik er bij wil hebben.

    Hierbij wat foto's, deze Clematis doet het nu eindelijk goed, hij heeft een paar jaar in de verdrukking van een klimroos gestaan, Madam Alfred Carriere, mooie roos maar veel werk dus vorig jaar verwijderd en nu wordt de Clematis eindelijk mooi. Foto tegen het klimrek is van ruim een week geleden, die van de bloemen afgelopen week.

    De Hortensia's staan aan weerszijden, is voorkant van ons huis. De andere foto's zijn van mijn ‘bloementuin’, achter de haag aan het eind is nog een stukje schaduwtuin en links van deze tuin heb ik nog een groot stuk gras wat doorloopt achterlangs ons huis met terras, kas etc.

    Laatste foto een rommelhoekje achter een oud schuurtje in de schaduwtuin.

    Hinke ww
  • martine53

    Leuke foto's Hinke, en een hele mooie clematis vind ik!

    martine53

  • loes

    prachtig, Hinke.     mijn oog werd ook gelijk naar de clematis getrokken.     komt door het feit dat ik vorig jaat de c. princess diana gekocht had.    ging eerst als een speer en 2 weken later was hij verdwenen.     is nog een keer uitgelopen maar daarná was ze echt dood.     ik schreef nog (als grapje) dat het mischien kwam doordat ze samen met c.prince charles, aan hetzelfde klimrek zat.      maar ik heb me weer laten verleiden en kocht in mei een nieuw exemplaar.    helaas kwam het er niet van om haar een plekje te geven, maar 2 weken terug heb ik de boel ontward en haar samen met c. marjorie in een grote pot gezet.    samen gaan ze nu als een speer omhoog en de eerste bloem van diana is een feit.    vandaar dat ik direct dacht dat jouw clematis mij wel erg bekend voor komt.     vandaar dus dit verhaal en de fotos.    heb ik gelijk ?

      

      

  • loes

    anja, fijn dat je de kleur nog steedsmooi vindt.    hij is ook mooi,met dat net iets naar groen neigende hart.      houd het aub bij enkele bloemen - daar doe je alle insecten een plezier mee.   en eigenlijk vindt ik ze vaker nog mooier dan veel dubbele bloeiers.

    ik had wat meer kleur in mijn tuintje nodig, dus ben  naar zacht tot wat harder rose overgegaan.    overigens allemaal enkele bloemen.

  • Hinke

    Dank voor jullie reacties,het is zo genieten als alles bloeit en planten die het niet goed deden of wat minder nu weer tot volle bloei komen. Loes je heb te gelijk wat de Clematis betreft, al weet ik nu niet meer of het Charles of Diana is ;) , heb het wel ergens in een kaartenbak op mijn computer staan, zal eens kijken of ik het kan vinden.

    Hinke ww
  • loes

    die op jouw foto, is diana.   zeker weten.   charles is een lichtblauwe bloem - laatbloeiend.

     

  • anneke im

    C harle is niet echt licht Blauw Loes maar donkerder staat tegen mijn linker  boog aan bij het raam .

    Hinke het ziet er echt prachtig uit . en zo heerlijk vrij ..ik heb nog een vraagje blijf jij ook ingelogd op het prikbord en dan tevens op de tablet.? Ik krijg het niet voor elkaar ik heb het ook geprobeerd om uit te loggen en dan kom ik niet meer op het forum. Marcel heeft het ook al geprobeerd voor mij en na gevraagd maar komt er ook niet uit.