Heerlijk weer even regen:-)

  • Hinke

    Vandaag, overdag vond ik het te warm om iets in de tuin te doen maar vanavond nog even snel buxussen weggehaald en kruiden uit potten in de grond gezet, uiteraard ook water gegeven met de gieter maar wat regen er nog overheen is beter, de grond is op dat hoekje heel droog. En zo uit de potten scheelt weer water geven voor mijzelf maar vooral ook voor mijn zus op de dagen wanneer ik niet thuis ben. Meteen een grote Rozemarijn gesnoeid. Afgelopen week eerder al twee hele grote takken van de treurwilg gehaald, ze hingen te veel in de sloot en dan kan de buurman er niet bij om straks de sloot op te schonen. Ook van de prunus moest een grote tak weggehaald worden maar dat heeft mijn man gedaan, die tak was bijna een boomstam en dat was een beetje te zwaar werk voor mij :)

    Ondertussen heb ik maar eens een notitieboekje gepakt en opgeschreven wat er allemaal moet gebeuren in de tuin, nu en straks in de herfst. Nu me er nog aan houden :) 

    Hinke ww
  • martine53

    Ja, wat blijft er altijd een hoop te doen he? Zeker als je zoals jij op twee plaatsen tuiniert! Ik heb het gisteren ook een beetje rustig aan gedaan, het was wat benauwd weer vond ik. En inderdaad, ik heb ook een lijstje gemaakt met wat ik straks wil veranderen ;) 

    martine53

  • loes

    hier is donderdagnacht een enorme hoeveelheid water gevallen en afgelopen nacht ook weer een flinke plensbui.     ik ben met de bestrating bezig, dus er zwerven nogal wat potten en emmers rond en die staan flink vol.     maar geen kraanwater kan op tegen wat er uit de hemel komt, dus zal alles flink gaan groeien.     ook ik heb het nodige aan veranderingen in gedachte, maar pak dat meestal vrij radicaal aan.     maw gelijk doen.

    wat het bestraten betreft.     mijn buurvrouw (en ook de buren ernaast) hebben de tuin laten opknappen. dwz   beiden met grote grijze tegels laten bestraten.   bah !!!     de schuur moet nog geplaatst worden en dan hoop ik dat ze toch veel potten neerzet.     er is nog een stukje dat vroeger overpad was en wij hebben dat samen zo gehouden want ze past altijd op onze kat en huis.      dat moest dus ook “aangepast” worden en heb ik op me genomen.     die stratenmaker had ik niet veel mee op.     geen enkel respect voor spullen en planten.     dezelfde steentjes als vroeger, zijn niet meer te koop, dus heb ik op andere plaatsen wat weg moeten halen.     gevolg was dat ik steeds meer werk kreeg.     nu had ik al langer het plan om toch het paadje tussen border en schuur te vernieuwen en nu is het moment.     er liggen nu gele tegels van 30x30 en dat is voor mij een goed handzame maat.      gisteren maar eens naar een paar grote tegelhandelaren in de buurt.     had geen idee wat er momenteel te koop is dus keek mijn ogen uit.    maar helaas geen  enkele tegel van30x30.     ja, de grijze trotoirtegel, maar dat was nu net niet de bedoeling.     dan maar 20x30, maar dan moet ik eerst eens een tekening maken om te kijken of ik dan niet al te veel zaagwerk heb.   

    voor de duidelijkheid - ik vind dit een heerlijk klusje om te doen.     geniet nu al van de stukjes die al af zijn.

  • anneke im

    Ik lees het al ,allemaal aan het volgend  tuin jaar aan het denken . Veranderen hier ook. Ik heb bij mijn italiaanse smidje twee ronde obelisken besteld want mij klimrekken van hout  voor rozen en clematissen staan al lang op de planning omt te vernieuwen,ze zijn nu echt op de palen  af gebroken net boven de stalen paalhouder met de storm gebeurd af gelopen  keer .en er moet ook planten verplaatst worden . September is een goede maand daarvoor.dan zijn ze uit gebloeid .

    Hinke doe je wel wat rustig aan ! Piet zegt de tuin is er voor ons niet wij voor de tuin.Bij mij lag het anders om ik wilde een mooie bloeiende tuin het hele jaar rond.!! en vond het heerlijk met mijn handen in de aarde.

    Loes jij blijft ook steeds bezig  moet nodig die kant eens op komen .maar er komt steeds wat tussen .Ik moet het nog proberen met de tram en de metro. De scootermobiel is erg langzaam en je moet er toch eerst goed aan wennen .. maar het gaat nu goed .fijne zondag allenmaal .

     

  • Hinke

    Kuuk hier ook de hele dag regen, prima voor de tuin en ook voor mij want zo kwam ik eindelijk weer eens aan klusjes toe in huis :) 

    Martine ik vind het wel handig mijn boekje. Ik gebruikte altijd losse blaadjes die dan vaak weer verdwenen waren. :S 

    Loes, heel vaak deed ik ook de dingen die ik wilde veranderen meteen maar ik ben zo vaak weg en heb daar niet meer altijd tijd voor, dus doe ik alleen het meest noodzakelijke en de rest als alles thuis in de herfst weer wat rustiger is.

    Anneke ik heb ook een bloementuin en die is met de veranderingen die ik twee jaar geleden heb gedaan nu beter te onderhouden en er bloeit bijna altijd wel wat. Bovendien vind ik het zo mooier dus die bloementuin blijft. Maar het zijn andere dingen die ik gemakkelijker maak. Kleine haagjes weg, een stuk tuin naast de garage welke ik vanuit huis toch niet zie en zelden kom, heb ik gras in gedaan dit voorjaar. Dat maai ik één keer per week, of soms twee weken en heb er zo minder werk van.

    En van zo'n dagje tuinieren geniet ik altijd enorm, doe ik liever dan poetsen in huis :)  :D 

    Hinke ww