wat er verder bloeit

  • loes

    alcea park allee

    grootmoeders oorbel

    lofos victoria falls

    sorry, ging iets mis met het plakken.     midden is grootmoeders oorbel

     

  • anneke im

    Loes is de middelste niet de asarine ????

  • loes

    anneke, ik heb me al eens eerder in de lophospermum/azarina materie verdiept.     dit is toch echt de lofos.    denk dat het een eender hardnekkig misverstand is als de pelagonium/geranium.      de l.victoria falls is een mooie compacte vorm die prachtig bloeit.      ik heb ook nog een andere hangen maar die heeft een heel andere groei en bloeivorm.   de bloemen van de vic.falls zijn wel aanmerklijk kleiner, maar wel in overvloed.     ik heb nog wat fotos gemaakt ter vergelijking.

    l.red dragon

  • Hinke

    Prachtig Loes, mooie planten en bloemen. 

    Hinke ww
  • loes

    kuuk, de leycesteria formosa heet in gewone tuintaal, grootmoeders oorbel

  • martine53

    Leuke foto's weer Loes: vooral die  =14pxlophospermum: prachtig.Hoop dat het snel wat droger word: heb een dagje vrij en wil nog wat in de tuin klussen!

    martine53

  • loes

    kuuk, maak een foto dan kan ik eens in mijn RHS encyclopedie kijken.     mischien abelia of weigela ?     beiden hebben ook dat soort bloemen.     beetje rose en wit.     maar blad niet zo groot als mijn oorbellenplant.      de langste takken zijn nu ongeveer lm hoog, maar kan wel 2m worden.      komt ze wel in gevecht met wisteria en akebia op de pergola.     ik lees dat zej graag op een goed waterdoorlatend plekje staat, waar het dus niet te nat blijft.     bij mij is dat (per ongeluk) ook het geval.      mocht ze bevriezen, dan loopt ze opnieuw uit.       ik heb haar vorig jaar gekocht en bleef tot dit voorjaar in de pot.   toen maakte ik een plekje vrij waar al jaren een varen stond.  nu heeft ze inmiddels die lange takken gemaakt.

    martine, het ziet er somber uit.     het regent en miezert hier inmiddels al sinds gisteravond.     ga maar een ander leuk klusje doen.    

  • loes

    de bloem zelf is ook wit.     alleen het schutblad is roodpaars

  • loes

    komt goed, kuuk, maar maak toch maar een foto.      dat is van deze digitale eeuw het leuke.    je schiet maar raak en ook al doe je er verder niets mee, kan het wel erg handig zijn.     kom je weer een plant tegen, heb je zo vergelijkingsmateriaal bij de hand.   nadeel is dat er over honderd jaar geen filmrolletjes gevonden worden met beelden waar iedereen van in extase raakt.     gewist is weg en ik ben bang dat de meeste fotos nooit afgedrukt worden.   

    begrijp dat de zieke boom inmiddels weg is en je daardoor gaat veranderen.    ach, ook wel weer leuk, maar veel werk waar we niet altijd op zitten te wachten.