stekken

  • loes

    't is hier een beetje komkommertijd,  maar jullie genieten toch zeker wel van de tuin, met dit heerlijke weer. ?

    ik heb eens een rondje gelopen en kritisch gekeken naar alle oudere planten. blauwe  funchsia staan honderduit te bloeien, maar worden er niet mooier op.    denk dat ik maar eens stekken neem en opnieuw begin.     pelargoniums zijn enorm groot, maar weinig bloemen.      hanglavatera - malvastrum lateritum - groeit goed, maar weinig bloemen.    kleinere planten overhouden is toch makkelijker.      lijkt me nu een goede tijd om dit te doen.

  • anneke im

    Loes ik kan nog steeds niet reageren via de tablet ,vandaar dat ik nu pas reageer .ik heb de hang lavatera al verschillende jaren en stekjes gemaakt .maar de oude plant heeft het beste gebloeid . . Bedankt voor de latijnse naam heb het even genoteerd .:) 

  • martine53

    heb zeer van de tuin genoten  :)  , samen met de kleinzoon en kleindochters kikkers bekeken en bedacht of er prinsen tussen zaten…… We hebben er geen ontdekt maar vonden de kikkers ook zo erg lief.Laatste week werken, dan ​eindelijk vakantie !

    martine53

  • loes

    kikkers, ik mis ze zo.    helaas is bij  ons in de omgeving alles volgebouwd en kunnen ze de weg hierheen niet meer vinden.    vorig jaar nog een paar gezien, maar nu niets meer.     ze horen gewoon bij een tuin.

    ik zit zojuist naar richard attenb. te kijken en die heeft het over salamanders- daar hebben we er heel veel van.  

    ga je naar een mooi plantrijk gebied tijdens jullie vakantie ?   

      

     

  • martine53

    Napels!

    martine53

  • loes

    ooit geweest, maar eerder een betonjungle.     mischien wat vensterbank plantenbakjes.      ik neem aan  dat je ook buiten de stad komt en daar is het gewoon mooi italie    

    geniet er van.    en de tuin heeft voorlopig even geen water nodig  !