Nieuwe bollen

  • anneke im

    Vanmiddag kreeg ik deze bollen nog binnen voor in de voortuin

    bij de paarse crocussen .

    kijken hoe het effect wordt .

    cadeautje  van mijn zus  

     

  • anneke im

    Maria daar strreef k ook naar.Vorig jaar had ik bij Peter Nijssen in Heemstede bollen besteld en die hebben ook zo geweldig gebloeid kon ze niet zelf in de volle grond zetten vanwege mijn val partij

    Piet heeft ze toen in potten geplaatst en daar staan ze nu weer in na dat ze waren af gestorven hebben wij ze in nieuwe aarde gepland in de zelfde potten op advies van Nijssen . Mijn zus woont vlak naast hem en wij kwamen vroeger heel veel bij hun .en nu mijn zus ook weer en ik ook, als wij in Heemstde zijn .Dat is dit jaar wat minder geweest. dus ben blij dat mijn zus nog wel eens wat mee kan nemen .Zeer goede bediening en hele kundige mensen met een hart voor tuinieren .

    Hier is het nu slecht weer! Onweer en flinke buien,ga dan maar strijken zittend nog steeds .Loes kwam gisteren middag onverwachts een bakkie halen heel gezellig. :jkr: :) 

  • loes

    even wennen, die narcissen in andere kleuren, maar o zo mooi.     mischien dat ik toch maar weer aan de bollen ga, maar dan inderdaad in potten.

    jammer dat alles zo in de regen staat te verpieteren.     begin al aan lekkere winterkost te denken :) 

  • Hinke

    Prachtig Anneke!! Dat wordt in het voorjaar vast genieten.

    Ik heb vorig jaar zo'n 100 narcissen geplant waarvan een deel in potten en net als Maria, na de bloei dit voorjaar met blad en al in de tuin geplant want zo kon ik ook precies zien waar ik wat neer wilde zetten.

    Dat van die crocussen wist ik niet Maria, ga ik dit jaar proberen. Ik heb het idee dat ik elk jaar minder crocussen heb maar dat zou dan wel eens de oorzaak kunnen zijn. Er waren zeker dit jaar heel veel muizen.

    En ik wil weer tulpen, die zijn ondertussen bijna allemaal verdwenen dus maar eens een nieuwe lading planten en/of in potten:) 

    Hinke ww
  • loes

    maria, ze slepen ze dus alleen maar weg en doen er verder niets mee bijv. eten of nestmateriaal ?

  • loes

    haha.     of mischien zoals de eekhoorntjes die niet altijd de verstoptte nootjes terug kunnen vinden.    alleen komen er dan wel nieuwe boompjes.   de bollen gaan helaas verloren.     

    ik ga ze ook gewoon in potten stoppen, dan kan ik ze tijdens de bloei neerzetten daar waar ik er het best van kan genieten en na de bloei hoef ik niet te wachten op afstervend groen.

  • loes

    anneke gaf mij afgelopen woensdag de catalogus van nijssen mee om door te bladeren.     wat zijn de kwekers toch druk met mooie nieuwe kleuren, maar er zijn ook heel veel planten die ik ooit al eens had staan.     waar blijft het toch allemaal ?     net als met de tuinaarde - ladingen zijn er al ingestort, maar altijd moet er weer iets opgehoogd worden :) 

    mijn keuze is gevallen op de leliebloemige tulp  “elegant lady”.     niet erg hoog en lijkt me een mooi tulpje voor in potten.    bloeit niet vroeg, dus mischien nog even zoeken naar een vroege bloeier.

  • Hinke

    Een poes tegen de muizen heb ik ook al eens aan gedacht maar ik ben niet zo'n katten mens :) Bovendien zijn we ook vaak weg en dat is dan ook weer niet handig. Dus ik ga eerst maar eens crocussen in potten plaatsen, moet ik ze wel eerst kopen!!

    Hinke ww