nog even genieten

  • martine53

    mogen de bomen niet weg, of wil de buurman dat niet? Hopelijk blijft de vijver nu vol! Ik zit na te denken over een strook grond achter bij mijn roze herfstanemonen: daar had ik de scharnierbloem staan maar die werd ziek en heb ik gerooid, misschien echinops of ik dacht zelfs kardoen of artisjok….. Heb nog even de tijd om na te denken, als jullie suggesties hebben? Is wel redelijk op het noorden, maar heeft vooral zomers veel zon!

    martine53

  • Hinke

    Mooie foto's Loes, leuke kleuren die Salvia's. En heel vervelend lijkt me zo'n lekker vijver, hoop voor je dat het nu opgelost is. 

    Hinke ww
  • loes

    vijver is weer gevuld met water en nu nog even de uigedunde waterlelie in een nieuwe pot zetten.     dan kan rond de vijver weer herstellen en mischien wat veranderen.

    martine - lastige vraag over de coniferen van plm 12m hoog.     de buurman is een wat zonderling iemand.     komt tegenwoordig zelden meer buiten en de tuin is een oerwoud.     daar heb ik eigenlijk geen moeite mee want het zijn wel gewoon uit de kluiten gewassen struiken enz.       we hebben er geen last van behalve dan de troep van de coniferen die voor de helft over mijn tuin hangen.      ik heb de ergste takken weggesnoeid, maar nu kan niemand er meer bij.     er zitten wel veel vogels in.     en dan natuurlijk de wortels.     hij heeft het nu gezien en mischien dat hij ook wel geschrokken is.    eigenlijk mogen daar geen bomen staan want het is stuk grond dat we  - ná jaren huren voor 25 gulden - we een paar jaar terug mochten kopen.     maar er lopen blijkbaar leidingen.       dichter bij huis hebben we, wat vroeger overpad was, en daar loopt gasleiding en riool.     heeft hij een paar jaar terug 2 acers op geplant, wat nu ook al flinke bomen worden.     ik moet eigenlijk eens uitzoeken wie daar bij de gemeente over gaat, want op beide plaatsen rust een zgn erfdienstbaarheid.    de ellende is niet te overzien als de boel door de wortels beschadigd wordt, want niemand kan er meer bij sinds er achter ons gebouwd is.     ik spreek hem er liever niet zelf op aan, want hij kan heel vreemd reageren.      jaar of 3 terug was er iets aan de hand waar wij helemaal geen deel aan hadden en toen werd er met enige regelmaat de frituurpan tussen mijn planten geleegd.    tot hij met een vet spoor naar zijn eigen hek, zichzelf verraadde.     de wijkagent heeft datgelukkig goed opgelost.      ja, gezellig he - leven in suburbia :( 

  • loes

    nee, dat kan ik niet zeggen paula.      wij hebben nooit ruzie met hem gehad en ná de buren die ik vroeger had, een verademing.     2 jaar terug werd hij 50 en kwam in een enorme midlife crisis - zo erg dat hij nu volledig afgekeurd is en sinds deze maand dus thuis.     soms maanden geen contact en als bouk dan aanbelt om zoals deze week,  te vragen of hij  vloeibaar rubber heeft om de vijver te herstellen (dit gebruikte hij voor zijn werk) dan praat hij weer honderduit en gaat het weer een poosje goed.

  • martine53

    Lastig Loes, hopelijk knapt je buurman zover op dat hij zin krijgt om een en ander eens goed aan te pakken; lekker buiten bezig zijn helpt in ieder geval tegen allerlei gepieker! Maar het is erg lastig als buren de boel verwaarlozen: doen aan beide kanten onze buren ook, ook omdat ze al oud zijn hoor, en gewoon niet zoveel meer kunnen en willen, maar wij hebben invasies van allerlei onkruid in de tuin, nou ja, ik probeer er maar heel ‘zen’op te reageren ;) 

    martine53