anneke, dit is weer een verhaal apart.   ik heb er eerst weer een het eea over gelezen.      het is en mix van de gewone digitalis en de isoplexis.    eigenlijk onmogelijk, maar het resultaat kennen we.     helaas heeft mijn exemplaar de tweede winter niet overleefd.      eerste winter in pot gehouden en toen in de volle grond, maar de winter erna werd hem fataal.    vorig jaar op de tuindagen in noordwijk werden ze bij de lading aangeboden, maar ik heb ze verder nog nooit ergens gezien.     destijds had ik er over gelezen dat hij zich vermeerderd door ondergrondse uitlopers die je dan kan losmaken van de moederplant en verder opkweken.     dus niet de uitlopers zoals bij jou plant, aan de stam.     blijkbaar zijn deze  niet geschikt om als stek te nemen, maar waarom niet eens proberen ?      iemand schrijft ook dat je wortelstekken kan nemen in t voorjaar.    dat heb ik afgelopen zomer gedaan met de roze plumbago indica, en dat ging makkelijk met goede resultaten.     de RHS schrijft dat je de plant in het voorjaar kan delen.      denk dat je hem dus voorlopig maar gewoon met rust moet laten en dan over een paar maanden kijken wat we kunnen doen.

hier staan de uitgebloeide en teruggesnoeide digitalis en stokrozen er ook bij alsofze ieder moment weer bloemstengels kunnen gaan maken.

ma., di en woe echt alle laatste rommel opgeruimd,potten en bbq schoongemaakt.      planten nagelopen, oud blad verwijderd en water gegeven.    vandaag gezellig een dagje amsterdam (met de trein).     leuk over de albertcuyp markt geslenterd en zo door allerlei straatjes weer terug naar t station.     fijn dat het eind oct nog zulk mooi weer is en de voorspelling blijft goed