Stil.....

  • moosje

     Ach, wat is het stil op het forum; maar ja er is in de tuin ook niet zo veel meer te doen. Ik heb de voerhuisjes voor de vogels maar weer neergezet en opgehangen, als het weer kouder gaat worden  kunnen ze wel weer wat bijvoeren gebruiken. Ik heb in de coniferenheg altijd s winters een heke grote club ruzieende mussen zitten, die komen iedere ochtend langs voor wat eten. De roodborst die ik zomers nooit zie is ook weer terug in de tuin,en probeert de mezen steeds weg te jagen. Ik heb ook gehoord dat ik een boom van de gemeente ga krijgen; sinds de grote bomen in de straat zijn gekapt zijn de stoepen weer mooi gemaakt en er worden nieuwe bomen geplant  aan de overkant van de straat die niet zo ontzettend groot  en breed worden..onze kant van de straat krijgt een boom met stamdikte 16 tot 18 cm van de gemeente voor in de eigen voortuin, en die komen ze keurig in de  tuin planten in januari.

    Ik ben benieuwd……..

  • martine53

    winterslaap….;) 

    martine53

  • loes

    inderdaad - er is niet veel te doen buiten.    voor morgen is de voorspelling redelijk, dus dan moet ik hoognodig nog even een paar uur naar buiten.    allereerst de ravage ná de storm opruimen en dan wat planten in veiligheid brengen voor de verwachtte vorst.     dan zijn er nog planten die beschut staan en  een slok water nodig hebben.  enige klimplant die al zijn blad kwijt is,is de campsis.  verder is er nog veel groen dat nog moet vallen.      dat gaat snel als het eenmaal vriest.    de wisteria zal ik al vast van wat lange takken afhelpen, want die gaan zo tekeer als het waait.      nu regent het, maar dat verkies ik toch boven de storm.  

    en dan maar afwachten wat de winter ons brengt.     

     

  • loes

    paula, de lange (nieuwe) takken moeten eigenlijk al in aug/sept (ná de bloei) gesnoeid te worden, maar bij mij is dat meestal wat later - zoals nu.     het echte snoeiwerk doe je in feb/maart.    beetje afhangend van het weer.     dan kan je goed zien wat je aan het doen ben en is fatsoeneren wat makkelijker.     terugsnoeien tot op 3 of 4 ogen en weghalen wat er niet zo best meer uitziet.     als je echt heel hard terugsnoeid, dan kan er mischien een keer wat minder bloei zij, maar dat komt later weer goed.     ik ga nu beginnen  :P 

  • anneke im

    mijn tuinman snoeit (TE)  graag ,kan hem altijd bijtijds wat afremmen

     Hij staat nu naast mij .en lacht zich rot nu hij dit leest.:mex: :jkr: 

  • Hinke

    Had wel af en toe even hier gelezen maar er is weinig tuinnieuws te melden:)  Af en toe ruim ik nog wat oud tuinafval op wat is blijven liggen doordat de container steeds vol zit. Sinds 2 weken hebben we een nieuwe grotere, handig. Kan ik de achterstand van snoeiafval  de komende winter hopelijk weg werken.

    Hinke ww