voor mij goed 'nieuws'

  • loes

    zojuist sprak de buurman mij aan en vertelde dat hij 2 coniferen weg gaat halen.      voor de 4e keer is bij ons de boel weer beschadigd en nu ziet hij aan zijn kant ook wel dat er ingegrepen moet worden.     wat een opluchting.     eentje blijft er staan en dat vindt ik voor de vogels wel fijn.    maar kijken of die zo stevig staat dat er geen schade meer is.     ik hoop dat hij er snel aan begint, want iedere windstoot is er eentje te veel   !!!      voor mij is dit al een kerstkado.

    grts

     

  • anneke im

    Zo dat is toch lief van je buurman, wel hoop ik dat je weer niet zoveel schade heb gekregen als de vorige keer.

    nog fjine dagen jullie samen

    .groetjes

  • loes

    helaas is dit keer de schade behoorlijk.     alles is ontwricht en kapot.      beton waar de palen in staan en de stenen fundering onder de houten schutting en muur van mijn “kasje”    moet allemaal vervangen worden.   ongelooflijk wat voor krachten er op die bomen komt te staan tijdens een storm.    maar er wordt nu hard gewerkt in de buurtuin en hopelijk vallen de takken niet onze kant op.      hij moet eerst alles maar opruimen en dan kunnen wij ná de vakantie in za weer aan t werk.    dan is het half maart en hopelijk al een beetje voorjaar.

    wat een heerlijk weertje is t vandaag  ^_^ 

  • loes

    maria, hij is nog niet eens komen kijken hoe het er aan mijn kant uitziet.     dit is helaas de 4e keer dat we de boel moeten repareren, maar het is steeds méér arbeid dan kosten, alhoewel we nu wel het nodige moeten gaan kopen.      wat verzekering betreft ; ik meen dat het altijd een gedoe is om te bewijzen dat het echt om stormschade gaat.   zullen maar zien of hij aanbied om de de kosten te betalen.    als hij maar zorgt dat we er goed bij kunnen - maw ook echt de stompen en wortels weghaald - zullen wij er wel weer de nodige tijd in steken.       ik ben al lang blij dat ik niet meer  bang hoef te wezen dat alles op een dag plat ligt.   

  • loes

    voorlopig is hij  nog wel een poosje zoet daar in het oerwoud, maar als het stof een beetje is gaan liggen, zullen we hem aanspreken op de gevolgen van zijn laksheid.    het is per slot van rekening precies 2 jaar geleden dat de ellende begon.      het was ná een storm op 1e kerstdag dat ik daar wat potten rechtzette, en de tuin  voelde “golven”.   

    ik begrijp volledig waarom er zo vaak mensen bij de rijdende rechter zitten, die problemen met buurbomen hebben .

  • martine53

    Loes, wat rot voor je, hoop dat de buurman nu wat meewerkt! Als je als kijker naar de rijdende rechter kijkt is het vaak leuk, maar als betrokkene met overlast een ellende! Succes en in ieder geval een goede jaarwisseling gewenst met wat mij betreft hopeljk weinig vuurwerk! Hier bloeien de sneeuwklokjes bijna en zijn de rozen helemaal niet gestopt met bloeien…Ook geranium in bloei, het wordt steeds gekker!

    martine53