Voorjaar

  • Hinke

    Vanmorgen was ik in huis aan het werk en de zon begon volop te schijnen. Werk binnen gestaakt en naar buiten gegaan :) Twee weken geleden heeft mijn zoon de wilgen geknot. Alle grote takken moeten nog weg maar wat kleine restjes heb ik in de container gedaan. Heerlijk werkje zo heel vroeg in het jaar. Maar omdat het bijna warm was heb ik ook meteen maar een paar daglelies verplant, in de kas kamerplanten verplant, daar was het helemaal heerlijk warm. Was dus al genieten!! Straks weer een koude periode volgens de voorspellingen maar met een beetje zon voelt het al voorjaar ^^D 

    Hinke ww
  • loes

    ook ik ben vanmiddag een poosje buiten geweest.     ná de storm van maandag en de eindeloze buien over de andere dagen verspreid, moest ik eens kijken hoe alles er bij staat.      in de “kas”  heeft alles de koude van 2 weken terug gelukkig overleefd.     sommige pelargoniums staan er zielig bij.    je zou denken dat ze doodgevroren zijn, maar in de takken zit nog volop leven.  denk dat daar net een beetje koude wind langs gestreken is.    ze smeken meer om een beetje water.       de pelargoniums die (droog) buiten het achterraam staan, zitten vol bloemen.    ik vindt het fijn dat de oudere planten overblijven, want dan heb ik uiteindelijk joekels van wel anderhalve meter hoog.       dat zijn mijn dubbele bloemen (appleblossom rosebud, milfield rose en denise).    rehmannias zijn alle drie mooi gezond.  volgende week ga ik een paar weken op vakantie, dus dan begint nu weer het gedub van …. wat doe ik ?      kan wel wat binnen halen want de verwarming staat niet hoog.      keuken is gesloopt, dus ruimte zat !!

  • martine53

    Er bloeit inderdaad al erg veel: hier nog steeds sneeuwklokjes, verder narcissen, crocussen, akonietjes, anemonen, helleborus. Ook sommige rozen lopen al heel flink uit. Vandaag ga ik weer wat opruimen buiten! Loes, jij een fijne vakantie gewenst, weer Zuid Afrika denk ik he?

    martine53

  • loes

    dank je martine.     inderdaad - binnenkort kan ik mijn hart weer op]halen in de tuin van mijn vriendin.     ik hoop dat alles er redelijk bijstaat, want door de droogte is er een waterbeperking.     mag maar 3 x per week savonds even water gegeven worden.     en dan is het nog heel heet ook.     het is oneeerlijk verdeeld in de wereld  :( 

  • Hinke

    Ik vind het heerlijk dat alles begint uit te lopen. De meidoorn bij mij nog niet, wel staat de Cornus Mas ondertussen in bloei en de toverhazelaar, sneeuwklokjes, akonieten, Helleborus en 1 mini-narcisje. Crocus in pot bijna maar in de tuin nog niet gezien en verder nog wat kleine dingens, zoals hier en daar een bloemetje in het longkruid en maagdenpalm. heb verder nog niets opgeruimd in de tuin, laat ik nog maar even zitten tot de kou weer wat weg is.

    Loes een hele fijne vakantie, wij gaan dit jaar (eindelijk) naar Ecuador.

    Hinke ww
  • loes

    dank je, hinke.    wat spannend dat jullie nu de reis naar je zoon gaat maken.     wat zal je daar genieten van de weelderige plantengroei.      door het klimaar is het er veel  meer exotisch.     in zuid afrika is het voor een groot deel erg droog en vanwege de waterbeperkingen, zijn veel mensen overgegaan op inheemse  planten,  die daar beter tegen kunnen.      het is wel zo dat, wanneer het in t voorjaar ineens  overvloedig regent, ieder zaadje snel ontkiemt en er eindeloze velden met bloemen verschijnen.      kom je dan een maand of 3 later in dat gebied, kan je je niet voorstellen dat daar ooit iets kan groeien.  

  • Hinke

    Ben ook heel erg benieuwd wat daar zo al groeit en bloeit, we zullen het wel ervaren en zien ga ik van uit :) 

    Hinke ww
  • martine53

    Leuk en spannend Hinke!

    martine53