aconitum hemsleyanum

  • loes

    dit is de klimmende monnikskap.    kwam deze tegen in het assortiment van een kwekerij waar ik wel eens kom.     ziet er leuk uit en vraag me af of iemand deze plant al eens heeft gehad ?     schijnt goed winterhard te zijn.     

  • martine53

    zie geen foto?

    martine53

  • loes

    sorry martine, maar ik bedoelde te zeggen dat de a.hemsleyanum, de klimmende monnikskap is.     heb hem dus zelf nog niet, maar google gerust - het is een mooie plant.      weet niet hoe ik een afb van t internet, hier zou kunnen plaatsen.

    fijne vrije vrijdag voor jou

    en een rustig weekend voor iedereen

     

  • loes

    morning glory - dat is inderdaad de kwekerij waar ik ieder jaar een keer heen ga.   laatste jaren met anneke,maar helaas zou zij daar niet meer naar binnen kunnen.     wel naar binnen, maar niet langs alle planten.    ligt vlak achter schiphol.    er is een nieuwe eigenaar en die ging er heel enthousiast mee verder.   dus nog meer bijzondere planten.    

  • martine53

    Ziet er mooi uit ja, dank je voor de link Hinke! Loes, inderdaad gisteren genoten van mijn vrije dag, heb tegenwoordig ook maandag vrij, dus mij hoor je niet klagen!

    martine53

  • loes

    oh, jouw weekend is tegenwoordig langer dan je werkweek  :)     geniet ervan.     momenteel stralend weer.   wat ziet de wereld er dan een stuk gezelliger uit.     wel flink gevroren, zo te zien.

  • Hinke

    Volgens mij zitten wij zomers vaak niet zover van Aalsmeer, zou daar toch eens moeten kijken bij zo'n kwekerij. Lijkt me zeer de moeite waard vergeleken de standaard tuincentra bij mij in de buurt.

    Hinke ww
  • martine53

    Ik ga vaak in mei naar de plantendagen van ArboretumTrompenburg, daar staan altijd kwekers met heelleuke planten. Ik heb ook wel eens vantevoren opgebeld als ik iets speciaals wilde en dat namen ze dan mee: hartstikke goeie service!

    martine53

  • loes

    martine, daar wil ik ook weer eens heen.     ik heb gelijk 7 en 8 mei op de kalender gezet |||