tuin cadeautje mee in vliegtuig

  • Hinke

    In Ecuador gaan we een paar dagen bij mensen logeren die van tuinieren houden. Leuk een tuincadeautje maar wat? Bollen, planten, zaden mogen niet mee heb ik begrepen. Maar wat dan? Heeft iemand tips en/of leuke ideeën?

    Hinke ww
  • loes

    Hinke, ik mag hier naar zuidafrika (waar ik nog heerlijk in de warmte zit tot morgenavond) ook geen zaden en planten meenemen.     jammer en lastig om de tuinliefhebbers iets leuks te geven.       er hangt hier nu wel een leuk “tuindoek”  met typisch hollands afbeelding.    alsof er een hek in de muur zit, waarachter gezellige hollandse koeien in de wei staan.      bij ons in nl liggen ze met allerlei leuke afb., overal bij tuincentra of zelfs ac.tion.       is hier absoluut niet te koop, en iedereen vindt het super leuk.     makkelijk mee te nemen in de koffer.     dus niet die panelen op raam, maar opgerold.    verder kan ik eigenlijk niets verzinnen.     lastig als je ergens nog nooit geweest bent en de inrichting bij je gastheer/dame, niet kent.

    ga je al binnenkort weg ? 

  • Hinke

    Loes dat is al een leuke tip, ga ik naar kijken. We gaan in mei, dus ik ben allerlei cadeautjes, stroopwafels, grote potten gedroogde dille etc. aan het verzamelen :D  Jij alvast een goede terugreis. Vandaag vond ik het hier koud maar gister ben ik van 10 uur ‘s morgens tot ’s middag een uur of 3 bijna constant buiten geweest, heerlijk het ruikt naar voorjaar!!

    Hinke ww
  • loes

    haha - ja, dat van de stroopwafels etc, ken ik.    koffers gaan leeg terug.     vanavond nog een lading ragout gemaakt en morgenochtend  bitterballen draaien.    anders mag ik niet weg  !!

    je hebt dus nog wat tijd om iets te vinden.    voor mij altijd lastig omdat er in de wintermaanden vanalles niet te vinden is op gebied van buiten/tuinspullen.

     

  • loes

    denk dat er bij de grote tuincentra inderdaad rond deze tijd allerlei leuke ideen te zien

  • loes

    in de koffer mag dat wel.

  • Hinke

    Dank Maria, zo'n tas lijkt me ook erg leuk. En Sneeboer heeft heel mooi gereedschap zag ik. Ga ik even verder naar kijken.

    Loes succes met de bitterballen :D 

    Hinke ww
  • Hinke

    Bedankt Maria, ik ga binnenkort eens bij het tuincentrum kijken.

    Hinke ww