verhoogde tuin

  • loes

    klus voor deze vakantie was …..  de kruidentuin op hoogte.     mijn vriendin kan niet goed meer bukken en zo ontstond het idee van wat verhoogde bakken (van ongeveer 1x1m).     om te maken, leek dit de mannen makkelijker, dus vandaar dit eindresultaat.      de tuinman heeft de enorme berg aarde er in geschept en toen konden de dames aan de slag met kruiden en groente plantjes.     inmiddels heb ik er nog jonge wortelzaailingen bijgezet en radijsjes gezaaid.     naakslakken hadden we nog nooit gezien, maar waren er als de kippen bij.      de wijngaardslakken blijven niet achter.     iedere avond dus op jacht

    toen we er aan begonnen, werd er lacherig over de hangende tuinen van babylon gesproken, maar inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat dit een geweldige manier van tuinieren is.   alles is op tafelhoogte.   helaas kan mijn bordertje thuis, niet de lucht in, maar ik zal toch eens goed kijken of ik niet ergens zoiets kwijt kan.     uiteraard niet van dit formaat, maar met 1x1m kom je ook al een eind.

     

    Post is bewerkt op mrt 19, 2016, 11:14 a.m. door loes

  • loes

    ja, wielen, dat lijkt mij ook wel handig.   

    poes en hond vinden het ook heerlijk onder de  “tuin” !  

  • martine53

    ziet er goed uit Loes, handig bedacht en gedaan! Weer terug in Nederland?

    martine53

  • loes

    ja, martine.     afgelopen dinsdag waren we weer veilig thuis.     hebben alle familie, vrienden weer gezien en dan zijn we heerlijk bijgetankt voor de mooie maanden in NL.     zit nu geduldig te wachten op de nieuwe keuken.     straks staat het huisje vol dozen en dinsdag heb ik hopelijk weer een bruikbare keuken.      dus het was een poosje kamperen en kwam de vakantie goed uit.      als alles weer in de kastjes staat, gaan we snel buiten aan de slag.

  • loes

    ik keek zojuist eens even op fb wat mike en hanjo allemaal aan het uitspoken zijn.     Casa das Flores is gelukkig voor mij ook te zien,maar ik kan er niet reageren.     ik wist dat ze druk in de weer waren met het buitengebeuren, maar wat ze daar “neergezet” hebben is echt bijzonder.     en …… verhoogde plantenbakken.     wat een klus zeg, maar zoals ik van ze gewend ben - alles perfect zoals het hoort.     wat zal het daar genieten zijn als het straks hartje zomer is.    

     

  • anneke im

    schitterend mooi en dan al die planten er in, die hij zelf gekweekt heeft .zoveel je kijkt je ogen uit .

  • Hinke

    Heel handig en mooi gedaan Loes. Ik moest vanwege graafwerkzaamheden laatst mijn kruiden uit de tuin halen en heb ze toen tijdelijk in een ‘vierkante meter’ tuintje gezet. Zijn gewoon 4 planken die samen een vierkant vormen maar dat is maar iets van 25-30cm hoog. Om in de hoogte te werken heb ik op zich wel ruimte voor maar het moet natuurlijk ook op een beetje handige plaats staan, dus Maria haar idee op wielen lijkt me dan helemaal handig.

    Hinke ww
  • Alfred

    That looks pleasant, it likewise gives help in the garden! Indeed, in the event that you can at this point don't twist that well, something to that effect is very convenient. A couple of years back I had a couple of those more modest compartments made of decking wood, which doesn't decay so rapidly. What's more, I had them put on wheels so I can move. Your better half's raised holders/fringe has the bit of leeway that you can likewise store something underneath, plastic pots or pails, and so on.

    Post was bewerkt op 04-11-2020 08:55 door walter