Ecuador

  • Hinke

    Zaterdag ben ik weer terug gekomen uit Ecuador, wat een andere wereld :-) Kamerplanten die je hier duur moet kopen staan daar bij wijze van spreken als onkruid aan de weg, vooral veel Crotons.

    Bij mensen waar ik een aantal nachten heb gelogeerd, hadden ze prachtige orchideën in mos aan palmen groeien. Je waant je in een tropische kas. In Nederland was het me niet gelukt om iets voor de tuin voor hun mee te brengen dus heb ik daar bij een tuincentrum (voor ons kamerplanten :D) een mandarijnboompje en een sinaasappelboompje gekocht.

    En helaas heb ik geen foto's meer op een webside staan en ik weet niet hoe ik het hier anders kan plaatsen maar ach googlen met Ecuador levert vele plaatjes op.

    En bij thuiskomst bloeide de prunus nog, heel fijn, ik vind het altijd jammer wanneer ik de prunus niet kan zien bloeien. Helaas waaide het gister en vandaag erg hard, dus hadden we gister een rose tapijt in de tuin.

     

    Hinke ww
  • Hinke

    Jaloers hoeft niet hoor:-) Het was bijzonder maar thuis zijn is ook heerlijk! En vooral gezond terug inderdaad.

    Hinke ww
  • loes

    ben ook blij dat je weer gezond en wel thuis bent.     kan me voorstellen dat je met verbazing keek naar alle planten waar wij zo veel moeite voor moeten doen, daarginds zomaar ïn “het wild voortwoekeren”.     fijn dat je nu een voorstelling kunt maken wanneer je met jullie zoon praat.    en nu weer volop genieten van NL, waar het momenteel ook heerlijk vertoefen is.      ik geniet dagelijks van al het jonge groen en met deze temp zie je alles de grond uitschieten.      vakantie is leuk, maar thuis komen gelukkig ook.

  • anneke im

    Welkom thuis Hinke genoten van de natuur en jullie zoon weer in het echt kunnen zien ,is toch leuker dan skype .

    nu is het weer in het ritme komen .

    Net wat Loes zegt het komt allemaal lekker in groei en bloei .

    Ik heb ook kunnen genieten van het mooie weer en de tuin .

    Anneke

  • Hinke

    Het is hier inderdaad heerlijk, volop genieten van al het frisse groen. Nog wel veel tuinwerk te doen maar dat komt wel weer.

    Hinke ww
  • martine53

    Ha Hinke, welkom terug in zonnig Nederland! Wat gaat het hard nu in de tuin he? Ik sta er altijd weer met verwondering naar te kijken!

    martine53

  • Hinke

    Dank je Martine. Het is prachtig in de tuin en inderdaad het gaat heel hard.

    Hinke ww
  • Hinke

    Een nieuwe manier gevonden om foto's te plaatsen. Op de eerste foto de orchideën in de tuin waar we een aantal nachten gelogeerd hebben.

    Een tuin in een oude gedeelte van de stad Guayaquil

    In het zelfde straatje als voorgaande foto.

    Tuin in Cuenca bij het appartement waar we gelogeerd hebben.

    De foto's zijn ook te vinden op mijn weblog (Friestalig) maar veel tekst heb ik er meestal niet staan :D Omdat mijn oude fotoalbum op internet niet meer werkt en een nieuwe nog even op zich laat wachten heb ik mijn weblog maar weer even in gebruik genomen. http://wyldewielde.tumblr.com/

    Post is bewerkt op mei 15, 2016, 5:56 p.m. door Hinke

    Hinke ww
  • loes

    wat leuk Hinke.   dat er nog zoveel kan groeien en bloeien in zo'n poppentuintje.    en tegen zo'n gevel aan - super leuk.     afgelopen donderdag in middelburg, zag ik dat de gemeente iedereen aanmoedigd (in het centrum) om waar mogelijk, een tegel weg te halen en een stokroos te planten.    ze waren al aardig op hoogte, maar natuurlijk nog geen bloemen.    die heb ik er vorig jaar wel gezien en dat is genieten.     was iedereen maar zo begaan met een stukje natuur rond zijn stulpje !    

  • martine53

    leuke foto's Hinke! Gezellig om mee te kijken.

    martine53