Blauwe regen

  • moosje

    Ik heb een blauwe regen die al best wel groot is, die in een rvs rek gegroeid is,maar die nu zo strak in dat rek zit,dat het rek in de blauwe regen groeit( de stam vezwelgd het rek zoon beetje). Zou dit kwaad kunnen met vorst dat de plant zo'n tik krijgt dat ie er aangaat?

  • loes

    mijn blauwe regens zijn  verstrengeld met de hardhouten palen.    de palen zijn inmiddels krom getrokken.     ze zijn al oud, maar heb nog nooit gemerkt dat ze er last van hebben.     de enige wisteria die ik ooit moest vervangen, was net onder de oppervlakte weggerot.      een andere heb ik ooit weggehaald, maar die kwam een paar jaar later vrolijk weer vanuit de buurtuin terug - ditmaal in mijn kas.    moet er regelmatig de takken weghalen.     die uitlopers vanuit het onderste deel, krijgen nooit geen bloemen.   

    jammer dat ieder jaar wanneer de wisteria op zijn  mooist is, het een keer flink stormt of regent en dan is het mooie er snel af.

  • loes

    vanmiddag even bij mijn plantenhal langs en daar werd net de lading van vandaag neergezet.     ik stond helemaal verliefd naar een wisteria frutescens te kijken.      waren nog kleine planten (+/- 60cm) maar al helemaal vol bloemtrossen.     wel veel kleinere (ronde) bloemtrossen dan de wisterias die ik al jaren heb staan.     thuis eens even opgezocht en las dat dit de amerikaanse wisteria is.   de anderen komen uit het oosten.     blijft veel kleiner en kan in grote pot leven, mits hij in de winter een klein beetje beschermd wordt.      hele leuke plant, maar zal hem maar niet kopen.     ik heb al zoveel klimplanten !      heerijk als het heel heet weer is, maar met deze troosteloze dagen, kan het wel een beetje somber ogen, al die natte slingers van wisteria en akebia.