weer terug

  • anneke im

    Wat een leuk verslag Loes en en dat de tuin bij M enH  mooi waren en heeeeeel veeeeeel werk en moeite kost om alles goed te laten zien

    (Vooral met foto's voor ons!) Laat Mik wel weten .

    Leuk en fijn dat jullie zo genieten Ga nog even door met genieten groetjes van hier.

    Marja sterkte hier ook weer last van de reuma! Ga nu naar de fysio al tweejaar lang was het Zaterdagprecies dat ik de rolstoel zit..Waar blijft de tijd .fijne dag verder Anneke

  • loes

    hoi anja, hoe is het met je ?      weer helemaal de oude ?

    ik was met mijn wederhelft 10 dagen in zuid portugal op vakantie en gelukkig konden we een paar uurtjes bij mike en hanjo vertoefen.     heel gezellig om weer even bij te kletsen.    zoals ik al schreef, mike is daar met een ongelooflijk grote klus aan de slag gegaan.     ziet er op de foto en vanaf het terras allemaal heel sprookjesachtig uit (voor een tuin/plantenliefheber dan) maar als je er tussen loopt dan zie je pas hoeveel werk het is om alles in de grond te krijgen en het ook nog aan t leven te houden.     maar hopelijk heeft hij volgend jaar de watervoorziening geautomatiseerd en dan blijven er heel veel uren over om  aan stekken, zaaien, snoeien en genieten, te spanderen.      blijven er nog wel de vele bakken en planten in potten over die met de hand moeten worden besproeid.     net als in warmenhuizen, kun je hem uittekenen met een vinger in een pot om te voelen of iets water nodig heeft.     het wordt in dat gebied al even erg als in zuid spanje, met de droogte en oprukkende woestijncondities.    hopelijk komt er snel regen en genoeg om alles weer even een groeispurt te geven.      ook daar zal het zo zijn dat een goede regenbui meer goed doet dan een hele week met de tuinslang staan.     ik heb zijn fotos opfacebook nog eens bekeken en nu weet ik waar wat is gesitueerd.   dat is wel leuk.

    grts

  • loes

    ik weet niets over het snoeien van hibiscus, maar mischien moet je even een nieuwe topic maken.