echte nazomer

  • loes

    vanaf vandaag zijn de nachten langer dan de daguren - heb ik tijdens een weerpraatje gehoord.     nou, dat mag zo wezen, maar ik geniet nog met volle teugen.      was nog eens leuk thuiskomen afgelopen vrijdag, vanuit het warme portugal.     de planten zaten al met smart op mij te wachten.     wat was alles droog.     maar een aantal planten denken geloof ik dat het voorjaar is.     digitalis, stokroos, koningskaars en nog een aantal, zijn weer helemaal opnieuw uitgelopen.      toch ben ik al flink aan het snoeien geweest.     de klimroos van de buurvrouw, waar ook een wisteria vanuit de andere buurtuin zich om een nestkastje gewonden had, moest helemaal teruggesnoeid worden.      een stuk van mijn oerwoud is al weg.    had gistermorgen 3 vuilnisbakken volgemaakt.    de campsis moet dit keer heel erg teruggesnoeid worden.    was er vorig najaar niet van gekomen.het houdt zoveel licht en zon uit de tuin.    ziet er allemaal prima uit als de groene puntjes verschijnen, maar tegen dat het zomer is, zijn de uitlopers meters lang.    zie de mensen die door het achterpad fietsen, soms helemaal wegduiken.      daarná is de akebia aan de beurt.     is eigenlijk een onbegonnen taak, maar ga aan het einde beginnen.     mischien dat het een beetje lukt.     anders moet ik wachten tot het blad afvalt, maar dat is pas ná de eerste vorst.     genoeg te doen dus.      maar het is heerlijk om buiten aan t werk te zijn.    

  • anneke im

    Hier is het ook buiten leven! Zag net toen ik naar de kapper ging de clematissen achter in de tuin vol met knoppen zitten en ook de monarda.s beginnen met nieuwe uitlopers.de passie bloemen gaan rustig door met bloeien en de hibiscus trionium bloeit nog vol op net zo als de geraniums en celone ,monnikskap fuchia's van mij mag het nog wel zo blijven .

    Groetjes Anneke met weer een kort koppie..

  • Hinke

    Vandaag veel spullen uit de caravan gehaald, daardoor veel in de auto gezeten. Vanavond net voor het donker nog lekker even een uurtje in de tuin gewerkt, heerlijk.

    En jullie moeten allemaal de groeten van Maria hebben. Ze kan wel forum lezen maar niet inloggen. Ik hoop dat het haar snel weer lukt!!

    Hinke ww
  • loes

    ha, naamgenoot.   leuk dat je er weer bent.    het is een beetje verwarrend, dat inloggen.     het kan met je facebook account en dan willen ze inderdaad van alles weten - OF gewoon met je email adres en inlogcode - die ik overigens opnieuw aangevraagd heb.

    maar goed, laten we hopen dat alles nu weer lange tijd probleemloos verloopt met ons forum.

    alles goed met je ?   druk gehad in de tuin ?

    grts

    loes

  • anneke im

    Oh wat leuk Maria Louise wij miste jou al als eerste.Blij dat je hier weer kan mee lezen .als je gewoon op de oude manier inlogd .hoef je niets aan toe te.voegen van geboortejaar en telefoon gegevens..dat heb ik ook niet gedaan hier,.anders even kontakt op nemen met de beheerder Marcel .die help je goed.

    Ik had al eerder vanmiddag hier geschreven.maar ziet het niet meer staan ! Gek hoor! Groeten Anneke.

  • martine53

    Ha Maria, welkom terug! Leuk dat je er weer bij bent.Leuk een vogelbosje, ik zit vooral ' s winters veel naar de vogels in de tuin te kijken als ze op de zaden af komen. Heb ook al twee keer een ijsvogel bij de vijver gezien! Fijne dag vandaag!

    martine53

  • anneke im

    Het is heel fijn dat jij nu weer mee kan reageren! zeker dat jij ook al heel lang hier komt lezen en ons van raad kan geven en gewoon het kontakt met mensen .al is hetvia internet.. ik zelf lees hier wel iedere dag .en je gaat de mensen missen ..Ik bedank Hinke dat zij kontakt heeft gezocht met jou!  

  • anneke im

    Het is heel fijn dat jij nu weer mee kan reageren! zeker dat jij ook al heel lang hier komt lezen en ons van raad kan geven en gewoon het kontakt met mensen .al is hetvia internet.. ik zelf lees hier wel iedere dag .en je gaat de mensen missen ..Ik bedank Hinke dat zij kontakt heeft gezocht met jou!  

  • anneke im

    Het is heel fijn dat jij nu weer mee kan reageren! zeker dat jij ook al heel lang hier komt lezen en ons van raad kan geven en gewoon het kontakt met mensen .al is hetvia internet.. ik zelf lees hier wel iedere dag .en je gaat de mensen missen ..Ik bedank Hinke dat zij kontakt heeft gezocht met jou!  

  • Hinke

    Sanoma is blijkbaar weer aan het rommelen, op het breiforum was ook tekst verdwenen en ik had ergens veel tikfouten in en verbeterd maar de verbeteringen waren niet opgeslagen.

    Nou ja Maria is er weer, heel fijn!!

    En de tuin is er nog, ook heel fijn.:D Al heb ik vandaag alleen maar molshopen opgeruimd en gras gemaaid. Volgende week weer verder kijken, nog veel op te ruimen maar dat kan de hele winter nog, tenzij het heel hard gaat vriezen :) 

    Hinke ww