avatar

  • Hinke

    Heb bij ‘waar is iedereen’ een stukje gezet en zie dat mijn avatar er weer is, leuk!!

    Mijn camera was stuk maar is ondertussen weer heel. Morgen misschien even tijd om weer wat foto's te nemen, kijken of ik die hier dan ook weer kan plaatsen.

    Groet, Hinke.

    Hinke ww
  • loes

    hallo allemaal,

    leuk dat er weer leven in de brouwerij zit.     zowaar- de avatar.    bij mij de clematis princess diana, die toevallig sinds een paar dagen weer staat te bloeien.

    de tuin is een oerwoud !!      mijn bezoek is vorige week weer vertrokken en dat was ook zo de reden dat het buiten een oerwoud is.     precies de maand waarin alles in sneltreinvaart de grond uitschiet, heb ik niets gedaan, behalve dan wat water geven.     ik had me ook verwend met al die mooie jonge (bijondere) pelargoniums en die moesten ook hoognodig in iets grotere potten.     zodra er iets uitgebloeid is, ga ik de plant weghalen.    de francoa wordt echt een enorme bos en in mijn enthousiasme heb ik wat jonge digitalis op plaatsen gezet waar ze nu andere planten overschaduwen.      maar ik klaag niet - ben veel te blij dat alles weer groen is.

    Hinke, wat heb je het druk.      maar goed dat je nu niet meer doordeweeks in de caravan woont.    dan zou je dit allemaal niet kunnen doen.      lijkt wel of hoe ouder we worden, hoe drukker we het krijgen  :D .    of onszelf steeds meer op de hals halen :D .

    vorige week maandag zijn we teruggekomen van een week engeland.     wat is het er toch altijd weer mooi.     we logeerde zoals altijd, net buiten london, maar hebben dit keer een kort uitstapje (1 nacht) naar wales gemaakt.     naar het boekenstadje haye on wye.     wat is het daar een mooi landschap.    en het weer was ook mooi, dus al met al weer een leuke korte vakantie.

    nu weer hard aan te werk en ook ik zal weer eens met het fototoestel de tuin in lopen.

    groetjes,  loes

  • Hinke

    En toen was ik een heel verhaal aan het typen en opeens is het weg. Dan even kort want de potten moeten nog water.

    'Diana' heeft hier dikke knoppen, bloeit bijna, doet het dit jaar erg goed. Engeland prachtig, al weer 19 jaar geleden dat we daar op vakantie waren. Wij zijn in de mei vakantie even naar Noord Duitsland geweest, mooie dingen gezien maar het was te koud en te vroeg om al wat leuks in de tuinen te kunnen ontdekken. In het bos bij Aurich zag ik wel een leuk bloemetje welke ik niet kende. Het leek me een Allium soort en met wat googlene en plaatjes vergelijke kwam ik op Allium paradoxum. In de herfst misschien maar eens bestellen, Vreeken heeft ze wel.

    En ik hoop als er weer meer tijd is een rij Hortensia voor huis weg te halen, hebben erg geleden vorig jaar van gevel-isolatie en nieuwe ramen en dit jaar van de vorst. Zit veel lelijk blad aan, het ziet er nu niet uit. Maar eens bedenken wat ik er dan neer zal zetten.

    En heerlijk zonder caravan, hoopte nu thuis meer tijd voor de tuin te hebben maar helaas, komt wel weer. Nu eerst naar buiten water geven:-)

    Hinke ww
  • martine53

    Hier ook druk met van alles en nog wat, maar ook met de tuin. De caryopteris  divaricata is teruggekomen Loes, ineens zag ik hem weer! De francoa is hier ook heel groot geworden, zaait zich flink uit ook, ook tussen de stoeptegels. Erg raar: ik heb elk jaar door de hele achtertuin heen erg veel vingerhoedskruid staan: nu nog maar 1 over….De rozen staan er heel mooi bij, de vuurpijlen beginnen bijna, de irissen in de vijver bloeien, wat een geluk! Fijne dag allemaal!

    martine53

  • Aluapje

    Oh, dan wil ook wel es weten of die van mij er weer is!

  • Aluapje

    Warempel!! Mijn avatar is een bloem van de boompioen.

  • Hinke

    Vreemd is dat soms met de Digitalis inderdaad. Op de plek waar ik ze ooit jaren geleden geplant heb staan ze al lang niet meer maar gelukkig nog wel hier en daar een paar op andere plekken en heel veel zaailingen tussen de stenen :S Moet ik nook nodig doen, onkruid tussen de stenen vandaan halen, op sommige plekkem staan grote pollen, vreselijk maar het is even niet anders.

    Vanmorgen wel even tijd gehad om een stuk beukenhaag te snoeien en het onkruid en kale takken bij en van de Hortensia's weg te halen. Laat voorlopig de Hortensia's maar staan, er zit wel veel knop in en dan in de herfst maar eens bedenken wat ik met die strook zal doen.

    Fijn weekend allemaal, geniet nog maar even van het mooie weer.

    Hinke ww