Weer ben ik bezig met ideeen voor onze achtertuin.
De ideeen worden al wat concreter, we kunnen waarschijnlijk het achterste deel van onze tuin erbij kopen (nu huren we dat deel). Dat kan dus betekenen dat onze schuur naar achter kan en niet meer middenop de tuin hoeft te staan Dat zou al heel fijn zijn! We gaan daar dus nu vanuit.
Vorige week zijn we naar de tuinen van Appeltern geweest (speciaal voor moederdag, alleen dan zonder de kids). Daar werd ik straal verliefd op een pergola met wisteria, zo mooi! Ik denk dat het westeria floribunda was, met violetblauwe bloemen.
Ik wil die dus echt in de tuin, waarschijnlijk op een pergola samen met de wisteria sinensis ook violetblauwe bloemen, die geuren meer heb ik begrepen maar geven kleinere bloemtrossen. Nu wil ik aan het begin van de pergola, aan de terraskant/huiskant een clematis of zoiets ook in zo'n soortgelijke kleur Iemand tips?
En aan de andere kant van de pergola heb ik dan nog ruimte voor 2 afzondelijke klimmers, graag flink groen en dicht maar niet al te woekerend, nog meer tips?
Verder heb ik dan nog laagblijvende planten nodig die er ook leuk bij passen, ik zat te denken aan een hosta soort, maar kan nog niet een keuze maken.
Naast dat stuk tuin heb ik nog een deel tuin, dat wil ik rustig houden met rondjes gras (ook vorige week gezien) en achter de pergola en het gras heb ik nog iets ruimte voor iets ruims/rustigs waar je ook gemakkelijk met de fiets langs kan om bij de schuur te komen.
Heerlijk om nu wat concreters te kunnen denken!