enkele plaatjes met vraagjes

  • karin

    deze planten/bloemen komen rechtuit de muur…voor het laatst dit jaar,het huis gaat gestuucd worden.. iemand nog een tip om de wortels te stoppen,cq te doden??

    welke plant staat hier zo prachtig in bloei??

    en deze?? waarvan ik niet wist wat het was,toen het bloemetje nog een bolletje was :)

  • ren.

    De 1ste is een leeuwebekje oftewel een Antirhinum, is normaliter een eenjarige dus zal als de muren gevstuct zijn niet meer terugkomen. De tweede is een Wegelia

  • aatje

    ben ook benieuwd hoe de 2e heet, deze stekt ontzettend makkelijk, bij ons groeit hij langs een trellie op de muur.

    stukje afknippen, op water, wanneer er worteltjes zijn zo de grond in en groeien maar.

    gr,

  • mw.lutetia

    het leeuwenbekje komt bij mij al jaren telkens opdezelfde plaatsen terug en is -althans deze soort-winterhard.luut

  • Marian

    De 2e is een weigelia, stekt inderdaad heel gemakkelijk.

  • karin

    de leeuwenbek komt inderdaad al jaren terug op dezelfde plek,dus eenjarig lijkt me sterk! daarom weet ik niet hoe we de wortels kapot kunnen krijgen op die plaats,misschien met stoom? graag wat ideeen…wel graag millieu vriendelijk natuurlijk

  • de Haan

    De leeuwebek gewoon eruit trekken, klaar.

    Een leeuwebek kan wat vorst hebben, maar is 1-jarig.

  • karin

    ja,als dat zo makkelijk was….dat hebben we vorig jaar nl ook al gedaan,tot diep in de scheur de wortels uitgekrabt… en zie nu het resultaat….

  • Brigitte Verkuijl

    Stuc er langs joh, ik vond het erg mooi. Wou dat het bij mij zo groeide.

  • Margriet

    Zout of azijn op de wortels zou wel afdoend moeten zijn.

    Als je bang bent dat de plant door je nieuwe stuclaag heengaat kun je ook Roundup gebruiken. Dan is ie echt hartstikke dood.

    Gr. Margriet