rode (ananas?) salvia

  • carla

    Deze salvia heeft twee jaar heel laat in de zomer/herfst gebloeid.

    Heeft ook zwaar hangende takken hier die dan helemaal over hangen.

    Is nu alleen nog maar een verhout stompje in de grond. Enige kans dat die nog gaat uitlopen of kan ik hem uitgraven?

    Groetjes,

    Carla, die net toch maar weer eens gladiolen heeft gepoot omdat ze maar 1 euro de 100 stuks waren.Veel te veel voor mij dus deel ik ook maar wat uit.

  • Margriet

    Sommige Salvia's lopen erg laat uit maar ik heb toch bij alle “struikigen”al blad, sommigen bloeien al.

    Ik ben bang dat je ananas-salie bevroren is. Jammer!

    Kijk nog even heel goed of je piepkleine blaadjes ziet ergens aan de onderkant. Snoeien mag je sowieso doen, misschien zie je over een week dan wat blaadjes piepen. Als dat niet zo is, is hij definitief overleden. Gauw een nieuwe kopen, hij is zo leuk! :-)

    Groetjes, Margriet.

  • mw.lutetia

    ga even met je nagel over het stammetje;als er groen onder zit gaat die het nog wel doen.luut

  • Mike

    een kansje is er nog wel, maar bij mij is 'ie toch al flink uitgelopen (2 exemplaren van al vier jaar oud). Vrees dus het ergste voor je.

    Had er in de winter flink wat droog blad en compost tegenaan gegooid, - blijkbaar heeft dat geholpen. Het zijn heel groeikrachtige planten, die hier op de klei flink hoog worden (150cm) en pas laat in de zomer schitterend vuurrood bloeien.

    Mike