hibiscus

  • M.Kaus

    Ik zie net dat mijn hibiscussen helemaal onder de luizen zitten .Dat heb ik vorig jaar ook gehad .Waarschijnlijk zijn ze daar erg gevoelig voor Maar nu zie ik ook dat de randjes van de groene blaadjes wit worden. Wie weet wat dat kan zijn , en wat ik daar aan kan doen.Tegen de luizen ga ik nu spuiten. Groetjes Marian

  • Jan-Willlem

    Marian,

    Spuiten kan goed maar dan met koud water en beslist geen gif want de mezen zijn hun jongen volop aan het voeren met o.a. luizen. Jij spuit met gif en de jonge meesjes gaan naar de mezenhemel.:-(

    Jan-Willem.

  • M.Kaus

    ik spuit nooit met gif.Met spirtus en groene zeep .Of is dat ook schadelijk

  • mw.lutetia

    ja,dat is ook schadelij';gewoon een paar keer met een harde straal water alles eraf spuiten.luut.ps:staat die buiten?die witte randjes zouden misschien door de koude nachten kunnen komen.

  • marian k

    Ja die hibiscussen staan buiten ,en oke ik zal jullie raad op volgen. Groetjes Marian

  • Plantadvies

    Beetje voer strooien en lokken maar die vogeltjes. Eenmaal ontdekt, is het net een echt restaurant. Verkleurd blad kan het gevolg zijn een te natte, te droge grond of algehele ondervoeding.

    Plantadvies

  • paula

    Die witte randjes heb ik ook aan mijn door luizen geteisterde Bisschopsmuts (Euonimus?) Het lijkt meer op kalk maar ik weet niet hoe dat daar zou kunnen komen.

    Paula

  • M.Kaus

    Dank je wel Plantadvies.Het zal dan inderdaad door de droogte komen.Die hibiscussen staan met 3 bij mekaar in een vak met buxussen,die ook al een beetje witte blaadjes krijgen.Ze staanop een plaats waar veel zon komt,en het is verleden week hier erg warm en droog geweest. Marian

  • janet

    wat een leuke verhaspeling, je bedoelt ws kardinaalsmuts, hihi het blijft religieus toch. volgens mij komen die randjes door de zon, ik heb t inderdaad ook bij mijn euonymushaagje en bij de hibiscus (2) die in de volle zon staan, ik heb er nog een op een meer beschutte plek en die staat er blakend bij en heeft ook meer blad. Maar niet getreurd ze bloeien even goed wel. Ik heb er vorig jaar 1 geplant in mei, kwam uit de tuin van een ander, van 2,5 meter hoog, eerst treurnis alom, toen teruggesnoeid en veel bewaterd en als beloning ging hij toch nog bloeien. dat noem ik nou nog eens strak. Nu staat hij er fier bij, hij zijn taaie jongens dus lekker vocht geven. succes ermee

  • Margriet

    Die is wat meer gevoelig voor de taxuskever dus even oppassen, Paula.

    Check hem even op snotterige larven. ;-) M.