Wat voor engerds zijn dit?

• paula

In de achtertuin heb ik een deel waar bijna geen zon komt, vooral in de winter. Al vaker ben ik in dit stuk tuin deze griezels tegen gekomen. Ze zitten onder de oppervlakte. Weet iemand wat het zijn? Ze zijn zo'n 1 1/2 cm lang in rusttoestand. Als ze beginnen te kruipen zijn ze ca 2 1/2 cm lang. Ze zijn bruin/grijs en hebben aan één kant iets wat op kaken lijkt.

• Kees

Ik weet het niet zeker maar misschien engerlingen van de langpootmug ik heb weleens gelezen dat die beesten net onder de grond huizen of op donkere plekken.

ik heb ze onder mijn terrastegels zitten.Ze lijken tenminste er op.

Kees.

• paula

Het zijn geen engerlingen. Die zijn creme/wit en hebben duidelijke pootjes.

• paula

Getver!!! Ik heb even gezocht op Google. Het zijn emelten. Larven van de langpootmug.

Paula

• Kees

Sorry, ik bedoelde Emelten van de langpootmug.

Kees.

• maria

Aan de merels voeren!

Mria

• viool

Emelten, ze hebben vorig jaar heel ons gazon vernield,

we zitten nu nog metde gebakken peren.

Viool

• kuuk

Grote griebels.. wat een griezels… Ik ben benieuwd of het inderdaad emelten zijn. Er is veel info over emelten te vinden. Ik verdenk deze griezels er ook van dat ze in m'n gazon huizen, maar dat is een vrij droog gedeelte op zandgrond.

Het is in ieder geval een prachtige duidelijke foto van deze engerds. Ik heb de foto uitgeprint en plak deze in m'n “tuinvijanden”-bijlage-tuinschrift. Hopenlijk is dit niet erg.

• paula

Nee hoor Kuuk!!! Er zit geen copyright op :D

Paula