Klimplant met bloemen tegen schutting in schaduw

• Esmeralda

Beste tuinliefhebbers,

Hebben jullie suggesties welke klimplant ik kan planten om een lelijke schutting te bedekken, die in de schaduw staat?

Klimop zal het wel goed doen, maar dat is zo saai. Klimhortensia vind ik ook niet zo mooi. Misschien is er nog iets anders dat het goed doet in de schaduw en gezellige bloemen geeft. O ja, de grond is nogal zanderig en droog.

Ben benieuwd.

Esmeralda

• mw.lutetia

passiebloem;eventueel met pot ingraven en 's-winters naar binnen;de gewone:caerulea en de witte variant :constance eliott kunnen vrij veel vorst hebben,maar absoluut geen natte voeten.luut

• Esmeralda

Bedankt, dat is een plant die ik mooi vind. De buurvrouw aan de andere kant van de schutting heeft ook een passiebloem, maar die staat juist in de zon, dus dacht ik dat ie voor de schaduwkant niet geschikt was. Ga hem zaterdag meteen kopen. Doe hem maar niet in een pot … zo hard vriest het niet (meer) in Nederland. Ga er vier zetten twee gewone en twee witte. Ik verheug me nu al op volgende zomer :)

Esmeralda

• mw.lutetia

ze zullen dit jaar al wel bloien;maak in augustus van beide soorten een paar stekken voor het geval het toch te nat wordt.luut

• Esmeralda

Bedankt Luut. Hoe doe ik dat, stekken? Gewoon een stukje in een glas water zetten en wachten tot er (haar)worteltjes aan komen? Weet je trouwens of die witte variant in de gewone tuincentra te koop is?

Esmeralda

• Brigitte Verkuijl

Toscaanse jasmijn is ook erg mooi! Maar die passiebloemen vind ik ook erg geweldig.