wij zoeken een grondfrees. hebben jullie nog suggesties of info? mag natuurlijk ook goede 2e hands zijn. groet wim en ria
Ik heb een frees van gardena, elektrisch en ben daar best tevreden over. Heeft al aardig wat klusjes voor me geklaard. Klein, handzaam dingetje met genoeg power, om uren door te gaan met het verkruimelen van zelfs harde kleiklonten. Heb er al drie jaar veel plezier van een baat bij. Zou niet weten hoe ik zonder dit wendzame apparaatje de moestuin lenteklaar zou moeten krijgen. Er zijn ook benzine-frezen op de markt, maar die zijn nogal duur en hebben veel werkruimte nodig. Huren is wel een optie, als je genoeg ruimte hebt, om goed te maneuvreren.
Dat Gardena-ding is voor mij perfect (moestuin van 200 m2).
Mike
ik heb geen 200 vierk. meter, maar ben 55 jaar, vrouw en niet zo gespierd om de tuin om te spitten. wil wel echter tuinieren en dan valt het plezier weg door dat luchten van de grond. huren is duur(100 euro incl. aanhanger). gardena heeft de 2415 (250 euro), die je niet hoeft te tillen, maar zichzelf voorttrekt door de grond. zou dat iets voor mij zijn?en krachtig genoeg voor het eerste werk (veel onkruid, gras etc.) de draagbare freezen vind ik te zwaar en dan pak ik zo'n frees niet en dat is dan zonde van het geld (toch nog 140 euro!) alvast bedankt voor de info en ik ben benieuwd wat jullie vinden. ria (en wim).
ik heb op internet de gardena frees gespot. heb je de grootste van de twee? volgens mij moet je de kleine tillen! heb nu een stukje vervuilde grond wat opgeschoond moet worden voor de kas (onkruid en grassen), maar kan natuurlijk (net als de vertikuteermachine, ook een goede aankoop) de frees twee of meer keren gebruiken in het jaar. groet ria en wimMike schreef:
>
> Ik heb een frees van gardena, elektrisch en ben daar best
> tevreden over. Heeft al aardig wat klusjes voor me geklaard.
> Klein, handzaam dingetje met genoeg power, om uren door te
> gaan met het verkruimelen van zelfs harde kleiklonten. Heb er
> al drie jaar veel plezier van een baat bij. Zou niet weten
> hoe ik zonder dit wendzame apparaatje de moestuin lenteklaar
> zou moeten krijgen. Er zijn ook benzine-frezen op de markt,
> maar die zijn nogal duur en hebben veel werkruimte nodig.
> Huren is wel een optie, als je genoeg ruimte hebt, om goed te
> maneuvreren.
> Dat Gardena-ding is voor mij perfect (moestuin van 200 m2).
> Mike
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?