beukenhaag verplaatsen

• karin

Voor in de tuin staan een paar beukenhagen (of ishet een haagbeuk?)de grootste is wel dik een meter hoog en breed.

nu wordt over drie weken ons huis gestuukt,en deze staat er te dicht bij om er goed boij te kunnen. hoe verplaats ik die? eerst nu afsteken dan over 2 weken eruit halen? of gaat dat nooit goed?

denk dat ze er al velen jaren staan. (wij nu een jaar en voor ons 5 jaar leeg)

wie geeft me een tip

bedankt vast

• maria

Beuk en haagbeuk is niet zo duur om nieuw aan te planten.Ik zou niet zoveel moeite doen om zoiets handmatig te verplaatsen.En zeker nu ze in blad staan is het maar de vraag of dat zonder een kraan goed lukt.

Maria

• Plantadvies

Je kunt ze heel kort terugsnoeien tot wel 5 cm vanaf de stam. Van de week wordt het slecht weer, dus mooi dat de zon dan niet op de stammen kan schijnen. Nu afsteken heeft voor zo`n korte termijn geen enkele zin.

Plantadvies.

• karin

bedankt voor jullie adviezen,maar toen ik vanmiddag aan het spitten ging,zag ik enorne dikke wortels onder de grond door onder het huis doorgaan.

de buurman kwam toevallig langs en vertelde dat daar vroeger een enorme rode beuk in de tuin heeft gestaan. waarschijnlijk zijn dit dus takken die op de wortels zich een struike heeft gevormd… de struik had zelf nl geen wortels,dus dat lijkt dan wel te kloppen.

helaas…het ligt nu op de compost hoop..

nu de enorme stam nog eruit zien te krijgen…