ik heb een rennetje met 3 kipjes helaas groeit daar niks in. Er heeft al eens een kersenboom gestaan maar die ging dood. Ik zou zo graag een boompje op stam willen en dan het liefste een conifeer. Zou dat kunnen?
Waarom eentje op stam? Kippen zijn bosdieren en verschuilen zich graag onder gebladerte.Eigenlijk houden ze niet van een open lucht, want daarin bevindt zich het gevaar van roofvogels.Helaas vreten ze loofgewassen meestal op.Ik heb een grote ren voor de kippen en daar staan een paar thuja's in.De kippen schuilen er graag onder.Ik heb wel een cirkeltje kippengaas om de stam gelegd tegen het openkrabben van de oppervlakte.
Maria
thuja is dat een coniferen soort? Ik heb een mooie ren voor ze en die is overdekt. In de hoek had ik een boompje op stam willen hebben voor een beetje schaduw en voor de kleur. Ik woon in een woonwijk hier zijn geen roofvogels en ze hebben genoeg hoekjes waar ze zich kunnen verstoppen. ;-) wat heb jij voor kippen?
ik ben benieuwd wat jij op de bodem hebt, normaliter zou je t beste zand (wit) en brekerszand op de bodem kunnen gooien. daar groeit echt niets op en kippen zijn slopers en gravers dus ben ik bang dat de conifeer niet lang leeft. waarom niet een paar mooie stevige takken geplaatst zodat de dames ook hoog kunnen zitten. een ren is geen border en dat zou je mijn inziens ook niet moeten willen. Ik voer de dames soms als ze op de takken zitten, ziet er lollig uit, kan je ze meteen aaien en bekijken. ook als meneer haan amoureus is en de dames hebben geen zin dan biedt de tak uitkomst, hi hi. girlpower.
Je zou ook de ren aan de buitenkant/bovenkant kunnen laten begroeien met een mooie klimplant. Het lijkt me niet een al te grote ren, dus een hele wilde groeier moet je niet kiezen en ook geen giftige planten. Misschien een klimroos?
Een boompje in de ren kun je best beschermen met bijvoorbeeld pvc buis om de stam en kippengaas op de bodem bij de voet van de boom. Dan moet je naast de mogelijke schade door de kippen ook op de andere groeiomstandigheden letten, dus voldoende water geven, goede grond, etc.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?