takkenschaar voor hoge takken

• Katinka

Wie heeft ervaring met een lange takkenschaar om hoge takken te kunnen knippen, en wel zonder op een krukje of ladder te hoeven staan. Ik heb een boom maar ook wat klimplanten waarbij zo'n lange schaar uitkomst zou bieden. En ik ben bijna jarig :D:D. Waar moet ik op letten?

• Plantadvies

Ik heb een schaar waarbij de poten kunnen uitdraaien en vastgezet kan worden. Daarbij is het handig dat deze niet te zwaar is. Tevens heb ik een lange steel met een snoeischaar. Door d.m.v. aan het touwtje trekken of in het midden aan de schuifbare steel te trekken, werkt ook prima en je komt net even wat hoger dan een verstelbare takkenschaar.

Plantadvies

• maria

Ik heb een uitschuifbare stok van gardena waar ik een snoeischaar met een trektouwtje op kan zetten.Maar ik kan er ook andere hulpstukken op zetten, bv een borstel of een veger.Er bestaan ook dergelijke systemen met een zaagje.Ik zou dan ook niet zo'n verlengde snoeischaar kopen.Met zo'n stok heb je meer mogelijkheden.Ga eens even kijken in een winkel met een uitgebreide sortering hulpmiddelen.Als particulier heb je nu eenmaal voor een paar klimplanten niet altijd het allerbeste en allerduurste stuk gereedschap nodig als je het toch maar zelden gebruikt.

Maria

• Willem 2

Voor klimplanten kan zo'n schaar op steel handig zijn. Voor bomen heb je denk ik meer aan een goede stokzaag

• de Haan

Ik heb een snoeischaar op een steel.

Onderaan de stok kan ik aan een knop trekken en zo kan ik duimdikke takken zonder problemen doorknippen.

Het bedieningslint zit in de steel verzonken en kan zodoende niet in takken verstrikt komen.

Is instelbaar wat lengte betreft en ik kan er 6,5m hoog mee komen.

Er kan ook een zaag op gezet worden

Het is een semi professionele stuk gereedschap en kost rond de €110

• paula

Een paar jaar geleden hadden ze bij Lidl (of was het Aldi) een combinatie van een snoeischaar/takkenzaag op een uitschuifbare steel in de aanbieding. Vorig jaar moest de berk uit de tuin verdwijnen, ik heb toen, helemaal alleen alle hoge takken weggezaagd/geknipt zodat mijn man alleen de allerdikste takken en de stam hoefde af te zagen. Het ging perfect. En dat voor nog geen 9 euro.

Paula

• Katinka

Bedankt Paula, daar had mijn collega het ook al over, maar die verkopen ze nu niet meer helaas.

• Katinka

De Haan, waar heb je die vandaan? Of is het een merk dat algemeen verkrijgbaar is? Ik heb al wel constructies met een touw gezien, maar dat het verstrikt kan raken is inderdaad wel iets om over na te denken.

• Katinka

Heb je nog aanraders voor een winkel, Maria?

• de Haan

Bij de welkoop heb ik ze gezien.

Daar hadden ze ook een lichtere uitvoering.

Het merk is Fiskars.