oranje roos?

• carla

Voor de afwisseling en omdat ik wel houd van warme, felle kleuren ben ik op zoek naar een oranje roos.

Ik heb er één gekocht maar die is toch vrij zacht van kleur, een beetje meer naar geel toe. Volgens het kaartje moet hij knaloranje zijn maar ja, die plaatjes…..

O ja, het liefste een klimroos.

Wie heeft er een idee voor mij?

Ik heb ook al op diverse sites gekeken maar dan kun je de kleur toch niet echt goed bepalen.

Groetjes,

Carla

• maria

Als je de kleur en andere eigenschappen van rozen goed wilt beoordelen moet je de komende tijd kwekerijen en rozentuinen gaan bezoeken.Plaatjes zeggen niet veel.

Maria

• ann

Rozen met een oranje kleur deze rozen zijn niet helemaal egaal oranje van kleur.

Rosa“Fred Loads” Rosa “Westerland”

Ann

• jeltje

Had ook de roos Westerland in mijn gedachten voor je. Mijn tuinvriendin heeft deze gecombineerd met clematis Durandi, (paars/blauw) mooie combinatie!

Anders zie site van de Border in Twickel, of het rosarium in den Haag als je daar in de buurt woont een aanrader!, rosarium van de Wilde, de Border in Twickel, of van belle epocque (schrijf je dit zo?) .

Succes met uitzoeken, gr Jeltje

• Margriet

Ja, precies wat ik ook meteen dacht bij je vraag. Rosa Westerland. Sterk, klim, doorbloei en geur. Topper!

M.

• carla

Bedankt voor de tips.

En inderdaad was ik vanmorgen al op de site van De Border na mijn berichtje hier. Wat een keus zeg. Daar zou ik weleens willen rondlopen.

Maar Maria heeft gelijk, plaatjes (kleuren) zeggen niet zoveel, daar ben ik sinds ik tuinier wel achter.

De namen heb ik genoteerd, nu de tijd nog vinden. (mijn lijstje voor Margriet d´r kwekerij ligt ook al tijden klaar hihi)

Het betongaas is al aardig begroeid maar ik wil er iets bij wat er een beetje uitspringt qua kleur.

Groetjes,

Carla

• ann

Je kunt ook kijken voor een Campsis trompetklimmer als het gaat om een oranje-rode kleur. Maar bij een roos heb je wel de geur nog erbij.

Ann

• Ben

Beste Carla,

Een goede oranje roos is SALITA,te verkrijgen bij De Wilde te Zutphen.

Hij klimt goed,ruikt heerlijk en heeft sterk glimmend blad.

Het lijkt wel alsof hij licht geeft,geweldig.

Succes met je keus.

• Margriet

Als je het al lang geleden hebt gemaakt moet je wel even checken op de website hoor Carla! Het gaat hard hier. Groetjes, Margriet.

• Margriet

Klinkt goed, Ben. Bloeit hij ook door? Ik zou nog wel een oranje roos in de voortuin erbij willen.