oranje roos?

• carla

Gaan we dan samen naar De Wilde, Margriet?????

Carla, altijd in voor een trip naar een kweker hihihihi

• carla

Heb mijn lijstje nagekeken en het meesten heb je gelukkig nog.

Heb even een vraag heb je de Blauwe knoop nog, ik weet de latijnse naam niet?

En over de Angelica, komt er op een gegeven moment en `bol` bovenuit steken met een vliesachtig omhulsel en als dat opent komt er zowel een bloem als blaadjes uit?

Zal zo nog even googlen voor het blad want als het is wat ik denk dan heb ik hier in het plantsoen 3 stuks staan. De groenmannen hebben ze ook laten staan………….

Groetjes,

Carla

• Marian

Ja, de Salita is een sterke mooie klimmer. met een werkelijk prachtige felle oranjeachtige kleur.

Is een doorbloeier. Mooie volle rozen.

De kleur is zo intens, niet te beschrijven zo fel.

Heeft een nadeel, maakt gemakkelijk wilt schot maar dit is goed te verwijderen

• Mike

Hoi Carla,

De Metanoia (bij De Border te krijgen) is ECHT oranje. Begint oranjerood en verbloeit via oranje naar heel donkerperzik. Heb ‘m ook in de tuin staan en de kleur knalt er echt uit. De eerste bloemen zijn hier al open. Een van mijn favorieten qua rozen. Een andere, weliswaar geen klimmer, maar wordt best een forse struik, is de ’Freisinger Morgenröte'. Wat een kleur! Doorbloeiend ook nog en een zachte, heerlijke geur. Oranje, donkerrood en karmijnrood in lagen in elke bloem. Heel fraai. De Westerland is een oude klassieker, prachtig van kleur idd en ook van geur, maar de doorbloei laat hier te wensen over. Ook de ziektegevoeligheid is hoog, heb ik ervaren.

Hoop dat je iets hebt aan deze info,

groeten,

Mike

• Margriet

Vraag 1: Ja

Vraag 2: Ja. (ik heb de witte en de rode) M.

• carla

Bedankt voor alle tips.

Carla