Duizendschoon

• Greetje

Ik heb een stukje van mijn tuin onkruidvrij gemaakt en zaadjes gestrooid voor een mooi bloemenbedje, mijn punt is nu dat op het moment dat het onkruid weer de kop gaat opsteken…hoe kan ik dan het onderscheid maken tussen onkruid en eventuele ontkiemde zaadjes van mijn bloemenbedje……..(nb deze prachtige tuin van mij is bij een vakantiehuis die ik verhuur dus ik kom er maar 1 keer inde week en zie om die reden ook het onkruid niet dagelijks groeien)

• maria

1. Als je zaait in de volle grond kun je het beste zaaien in rijtjes.Je zaad komt dan ook in rijtjes op en is daardoor beter te onderscheiden van onkruidzaden

2.tegelijk met het zaaien in de volle grond, wat zaad zaaien in een potje met zaaigrond.Die is redelijk onkruidvrij en dan kun je vergelijken.

3. duizendschoon kun je prima zaaien in potjes in zaaigrond.Dan plant je ze pas als het al flinke plantjes zijn geworden.

4. afwachten tot je de onkruiden en de duizendschonen van elkaar onderscheidt en dan de onkruiden verwijderen.

Maria

• paula

Die tip van dat dubbel zaaien, vind ik een super idee Maria!!:):)

Paula