mos mos mos

• Hibiscus

Ik heb bij de keukendeur een klein terrasje in de schaduw van ongeveer drie bij drie. Dit is geplaveid met ruwe, pure natuursteen met fossielen. Prachtig het eerste jaar maar nu is het een ramp ! Het mos groeit er op alsof het een paradijs is. Vooral met dit zachte natte weer is de laag mos spekglad en erg lelijk. Ik heb deze lente/zomer al 2 keer compleet met anti-mos behandeld maar het resultaat is enkel dat de kleur van het mos wat lichter wordt en wat meer geel van de steen laat doorschemeren.

Heeft iemand asjeblieft een idee ?! Alvast hartelijk dank !!!!!

Hibi.

• Plantadvies

Met een harde bezem veeg je al een hoop weg.

Plantadvies

• Hibiscus

Ik heb een harde bezem gebruikt in combinatie met soda (tip van mijn moeder). Wat een smurrie zeg. Maar de tegels zijn aanzienlijk minder groen !

• Katinka

Ik doe dat schrobben op mijn houten vlonders met biotex groen. Het groen vliegt er af. Daarna giet ik met schoonmaakazijn (1 liter in 5 liter water). Eigenlijk in de hoop dat het groen niet meer zo snel teruggroeit. Ik zal in de loop van de zomer nog een keertje gieten met de azijnoplossing, maar of het echt helpt kan ik nog niet zeggen. Dat schrobben met biotex hielp in ieder geval wel als een tierelier.

• maria

Mijn tuinhulp heeft afgelopen zaterdag een geheel bemost terrasje met de bosmaaier schoongemaakt.

Maria

• ton

goeden avond

eerst de ergste mos wegveegen of er af scheppen bij een dikke laag

dan spuiten met anti mosniet te veel verdunnen

dan na een week de mosresten verwijderen met een bezem

en dan nog een keer spuiten dan blijft de mos langer weg

sucses ton

• Hibiscus

Bedankt voor de tips !!!!