zout water

• kuuk

Weet iemand hoe vogels (m.n. merels) reageren op zout water. Ik heb m'n achterterras begoten met zout water voor het onkruid. Nou het onkruid is weg maar helaas vond ik (2!!) dode merels op m'n gazon, dus ook weg en dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ze kunnen ook gesnoept hebben van een gifspuiter in de buurt natuurlijk want op trottoirs zie ik ineens allemaal dood onkruid.

• paula

Ik kan me niet voorstellen dat merels zout water drinken nu er voldoende vers water is, dit in tegenstelling tot de winter.

Paula

• Katinka

Het kan ook zo zijn dat merels vergiftigde slakken hebben gegeten. De meeste mensen zijn niet zo dol op slakken en niet allemaal gebruiken ze milieuvriendelijke methodes om die te doden.

• kuuk

Paula en Katinka bedankt voor jullie reactie. Er is inderdaad genoeg zoet water te vinden in de buurt en zelf heb ik ook een waterbakje. En giftige slakken, ja ik hou het toch ook maar op gif want de trottoirs zijn in eens onkruidvrij. Nogmaals bedankt voor het reageren.

• corine

Helpt zout water echt tegen onkruid? Hoe is de verhouding van water en zout?

Dit is beter en goedkoper.

Gr Corine

• paula

Als het wat droger is dan nu :D Strooi je het zout over je terras. Licht invegen. De natuur doet de rest. Vooral niet nu doen want dan spoelt het weg zonder dat het zijn werk kan doen. Een lichte bui is geen probleem. Is goed zelfs.

Paula

• corine

Oke dank je wel,zodra het weer droog is ga ik het doen.

Corine

• Teuni

Ik zou het nooit aandurven. Straks loopt het zoute water in je border en gaan je planten er aan.

gr. Teuni

• kuuk

Ik heb het allergoedkoopste zout genomen en zeg maar zo'n 3/4 zakje opgelost in warm water en vervolgens de gieter (10 l.) bijgevuld met koud en gieten maar op een warme zomerse dag en dan doet de zon de rest. Inderdaad goedkoop. De planten om het terras hebben het allemaal goed overleefd. Het water verdampt immers snel, het zout blijft dus achter. Je zou de randen van het terras ook met een plantenspuit kunnen doen, gaat ook nog vrij snel. Heb ik een stukje geprobeerd met azijn en dat werkt ook prima, zout is toch makkelijker en goedkoper. Maar laat geen plasjes staan i.v.m. vogels.