Is het niet vreemd..

• kitty

dat mijn Bonica-roos wel als een gek groeit maar nog geen enkele knop laat zien?? :D Vorig jaar gekocht als een kortig struikje, ze heeft toen 3 rozen gehad. In deze lente begon ze met een groeispurt, klimt al over het poortje heen en dat met 3 zijtakken erbij…maar helaas géén knop.

Wordt het nog wat deze zomer? Ik hoop het wel, maar de gedroomde combinatie met de blauwe clematis zal wel niet lukken - die bloeit al.

Kitty

• Margriet

Ja, dat is wel gek, Kitty. Hier bloeide hij in het voorjaar na planten al als een wilde. En is daar nooit mee opgehouden, zou je kunnen zeggen…….Bloeit zelfs in de winter nog spaarzaam door.

Misschien is het de bekende “groeispurt zonder bloei” die je weleens ziet. Zoveel kracht in de groei dat ze aan bloeien niet toekomen. Ik vind Bonica absoluut geen roos die dat gedrag vertoont……

Het is wel een enorme doorbloeier, dus houd moed. Bonica is niet afhankelijk van de gebruikelijke rozenbloeitijd. Bloeit gewoon altijd. :-)

Ter info: Juist vandaag is Bonica begonnen met bloei. Ik heb een haag staan van een meter of 12 Bonica, dat wordt weer een feestje! (buurvrouw was ook al blij, zij heeft het uitzicht erop)

Gr. Margriet.

• Marian

Ik heb dit voorjaar ook Bonica's geplant, maar het is nog niet veel.

Er is blad aan gekomen en dat was het dan :(

• kitty

Pijn in mijn hart Margriet…die 12 meter bloeiende Bonica ;) Maar we geven de moed natuurlijk niet op hè Marian? Hoe teleurgesteld we tot nu toe ook zijn.

Gr. Kitty

• Marian

Ja, komt allemaal wel goed denk ik, alleen moeten we geduld hebben.

Dan maar volgend jaar een grote bloeiende wolk rozen. :)

• Margriet

Een stukje van de haag. Het raam (met die prachtige gordijnen) is overigens niet ons huis maar het buurhuis. ;-)

• Marian

Oei, hier schrik ik wel van, worden ze zo groot?

Maar overweldigend mooi, ik heb nog nooit zo'n mooie haag gezien.

Past wel mooi bij het buurhuis en ook bij de gordijnen, helemaal in stijl

• Margriet

Ze worden nog veel hoger als ik ze laat gaan. Ik knip er elk jaar ongeveer de helft af. En een keer in de drie jaar doe ik het nog wat dieper.

De haag is nu heel laat geknipt, half april pas. (ik had het een beetje druk……..:-))

maar bloeit nu alweer. Heerlijk die Bonica!

Krijgt natuurlijk flink compost en koemest in het vroege voorjaar, onze tuingrond is zand.

M.

• Nina

Wat een weelde Margriet, prachtig.

Nina

• Katinka

Ach Margriet, ik zou zó willen dat jij mijn buurvrouw was :D:D.