vraagje over "treurroosje"

• Hibiscus

Ik heb nog een vraagje als ik mag.

Ik heb al jaren ervaring met rozen. Maar ik heb nu een roos die de weg kwijt is.

Het gaat om de “Rosenstadt Freising”.

http://www.rosen-direct.de/shop/catalog/images/rosenstadt.jpg

Dit zou een dichtgroeiende en opwaartsgroeiende struikroos zijn. Hij is inderdaad prachtig van kleur en heeft een heeeeeel lichte geur.

Maar het probleem bij mij is dat ie niet omhoog maar omlaag groeit. Deze roos gaat er helemaal bij liggen. Vorig jaar heb ik hem met rust gelaten maar algelopen lente is ie netjes volgens het boekje gesnoeid. Maar nee hoor, zodra de takken wat langer worden gaat ie er bij liggen.

Heeft iemand ervaring met rozen die zich zo gedragen ?!

• alex

kan het niet zo zijn dat ie gaat hangen door het gewicht van de bloemen..? dit komt vaker voor bij rozen. ik weet niet of ie al bloeid..? is het nog een jonge struik soms..? misschien bij het snoeien alleen nog maar de stevige takken laten staan… gr. alexander

• paula

't Is wel een beauty :):)

• janet

ik ben t eens met alex, wat je kan doen is de plant iets stutten, sommige rozen hebben langer nodig om dikkere takken te maken, van peacock heb je steunen in de vorm van halfronde ring waar je de takken aan kan klemmen. Op die manier kan je genieten van de bloemen en de geur en worden de takken niet overmatig belast. Wat ik ook wel doe is het aantal knoppen reduceren per takje, met pijn in t hart maar ja een afgescheurde tak (t waait hier nogal) is toch ook niet wat of bloemen in t zand. de bloem is trouwens prachtig zeker wat extra moeite waard. succes ermee,

Janet

• Hibiscus

Dat de bloemen te zwaar zouden zijn, had ik ook al gedacht. Vooral als het regent (zoals nu !), dan hangt alles ! Ik zie inderdaad dat de takken nog niet zo dik en stevig zijn en dat de bloemen eigenlijk op fragiele uiteinden bloeien.

ik heb recent een nieuwe pergola staan met Clematissen. Ik denk er aan hem te verplanten en binnen de pergola te zetten. Hij heeft steun aan de pergola en mijn Boeddha kan wel wat gezelschap gebruiken. Dan probeer ik nog een tweede exemplaar op de kop te tikken. Eentje links en eentje rechts. Daar kan Boeddha geen bezwaar tegen hebben. ;-)

Iedereen alvast bedankt ! Sorry voor de vele vragen in 1 keer. :-)

Hibi