witte klimroos gezocht

• Hinke

Ik begin mijn klimrozen in de tuin steeds meer te waarderen. Naast onderstaande 2 heb ik ook nog een aantal soorten die nog niet bloeien. En ik zoek nog een witte, liefst doorbloeiend en niet te hoog, max 2,5m ongeveer. Iemand tips? Ik heb al de Rosa ‘Colonial White’ waarvan de knoppen op springen staan. Waar komt de nieuwe te staan….. gewoon in de ruimte, zon en wind van alle kanten en op veengrond, al zit er op die plek misschien al wat klei dieper maar dat weet ik niet zeker, zit een beetje op de grens:-)

Hinke.

Rosa ‘Madame Alfred Carriere’

Rosa ‘Bantry Bay’(?)

• Hinke

tweede poging:-)

Rosa ‘Madame Alfred Carriere’

Hinke.

• Margriet

De onderste is niet de Bantry Bay. Die is anders van kleur.

Wat dacht je van de doorbloeiende “gewone” huis- tuin- en keukenroos Sneeuwwitje?

Even plaatje zoeken, volgt nog.

• Margriet

Kan even die ene foto niet vinden van vorig jaar, hier in de tuin. Komt nog, nu even wat anders doen. :-) M.

• Hinke

Margriet, kan zijn dat het niet Bantry Bay is, daarom staat er ook een vraagteken achter:-) Deze roos stond hier al, bloeit nu en bloeit de hele zomer door. Ik heb er hier op het pb een keer een vraag over gesteld en als meest waarschijnlijke kwam toen Bantry Bay naar voren. En als ik de plaatjes vergelijk op google lijkt hij er toch wel erg veel op vind ik. Maar ja……

En Rosa “Sneewitchen” heb ik gezien, als hij wat tegen harde wind kan, lijkt dat wel wat:-)

Hinke.

• Mike

Schneewitchen is een goede keus voor moeilijke plekken, Hinke.

Mike

• Hinke

Dank je Mike. Nu vind ik het zelf geen moeilijke plek maar misschien de roos wel:-)

Ga volgende week even bij het tuincentrum kijken of die hem heeft, anders moet ik even verder rijden naar een kweker/tuincentrum, al had die hem vorig jaar niet en heb ik toen "Colonial White' gekocht, daar zag ik vanmorgen de eerst bloem in en die vind ik toch niet echt heel erg wit maar wel mooi.

Hinke.

• Margriet

Hinke, Sneeuwwitje wordt ook verkocht onder andere namen. Natuurlijk de Schneewittchen maar ook iets met Climbing Iceberg. Het is allemaal dezelfde.

Gr. Margriet.

• janet

colonial white is inderdaad een geweldige roos, weet wel dat ie flink kan groeien, de bloem wordt trouwens steeds witter creme wit en de geur is onovertroffen. de rose roos is volgens mij inderdaad geen bantry bay, die is nl meer zuurstokrose, deze is mooier, vind ik. Wat je zou kunnen nemen als witte klimmer is Snowgoose of Mon Jardin et ma maison (meiland klassiek). Of kijk eens op de site van Lens roses (belgie) die hebben een aantal noisetterozen die erg fraai zijn en niet zo heel hoog worden. succes ermee

• Hinke

Bedankt Margriet (Iceberg was ik inderdaad tegengekomen) en Janet, ik hoop volgende week even verder te kunnen zoeken En van de rose zal ik nog een keer een aparte vraag maken.

Hinke.