hibiscussen

• M.Kaus

Mijn vraag is de volgende Ik heb in mijn voortuin 3 witte hibiscussen staan,met er om heen een haagje van buxussen .Het probleem is dat ze nu erg groot worden.Ik zie op google dat je ze in het voorjaar moet snoeien maar er beginnen al knopjes in te komen.Wie kan mij een goed advies geven. Groetjes Marian

• Marian

Snoeien voordat ze uit gaan schieten, en dat duurt bij een hibiscus toch wel lang, je kan ze in april nog snoeien.

Maar daar heb je nu niets aan natuurlijk :)

• M.Kaus

Oke dank je wel naamgenoot. Nu niet maar die tip bewaar ik dan voor volgend jaar

• Brigitte Verkuijl

Kun je ze niet opbinden en volgend voorjaar snoeien?

• Hibiscus

De takken die te groot en te zwaar worden waardoor ze gaan hangen, bind ik op en/of ik vlecht ze in elkaar. Ik snoei de hibiscussen altijd in de lente. Tuurlijk kan je ze nu een beetje in vorm snoeien, zonder al te veel bloemverlies. Even een afweging maken. Wat weegt zwaarder : de vorm of de bloemenpracht ?!

Hibi.

Eigenaar van 6 paarse/roze, 1 blauwe, 1 witte met rood hart en 2 witte hibiscussen.

• paula

Wauw Hibi!! Dan heb jij een flinke tuin. :):)

Paula

• Hibiscus

Nee, harstikke verliefd op Hibiscussen en geen grasveldje in de tuin maar overal bloemen en struiken en bomen en (on)kruiden en slakken en kevertjes en luizen en en en en en

:D

Hibi

• janet

volgens mij kan je best wel iets snoeien, ik had vorig jaar een joekel van 2,5 meter hoog gekregen en geplant, in mei, gevolg treurnis en al het blad viel eraf, uiteindelijk teruggesnoeid en vanuit kale toestand (ik dacht dat ie dood ging)heeft ie toch in augustus nog gebloeid en nu staat de hibi er prachtig bij. (wit met paars hart). succes ermee