Wat voor struik is dit?

• Okko

Zouden jullie mij weer kunnen helpen aan de naam van een struik, en wel deze?

Vast bedankt!

• paula

Dit is de boerenjasmijn “Philadelphus coronarius.”

• Mike

Volgens mij niet, Paula. Het is een Deutzia-soort. Welke precies weet ik niet, misschien een hybride. Boerenjasmijn bloeit anders en heeft niet van die wollige meeldraden. Luthien moet er maar eens aan ruiken, want een jasmijn herken je meteen aan de geur. Een deutzia ruikt nauwelijks…

Mike

• Paulus

mijn eerste idee was ook een deutzia

• maria

Ik had voor ezelf ook voor een dutzia gekozen.Maar, zoals Mike al aangeeft, ik kon de bloemen niet ruiken en dat is de beste test tussen boerenjasmijn en deutzia.

Maria

• Marian

Volgens mij is dit de boeren jasmijn, de bloemetjes zijn gevulder en ‘ronder’ .

• Okko

Hij ruikt inderdaad niet helaas, Deutzia zou het goed kunnen zijn. Even google afbeeldingen gebruikt en het ziet er bekend uit, maar toch kan ik het type nog niet plaatsen helaas.

• Jan-Willlem

Snijdt een takje af. Deutzia is hol van binnen; geen merg, Jasmijn heeft vuilwit merg.

Jan-Willem.

• Okko

Ik denk dat het deze dan is: Deutzia scabra ‘Pride of Rochester’: Zeer grote Bruidsbloem van wel 250cm. De wit met roze gestreepte bloemen bloeien vanaf juni tot en met juli. De grote heester is zeer rijk bloeiend. ( http://www.onlinetuinieren.nl/articles/213/1/Deutzia-Bruidsbloem/Pagina1.html)

aangezien hij die 2.50 wel ongeveer haalt…

Bedankt voor de reacties!