rozen die van kleur veranderen

• janet

Nu heb ik al heel wat jaren rozen in de tuin maar ik heb een aantal rozen bij s'lands grootste kruidenier gekocht die me toch voor een raadsel plaatsen. Ze veranderen telkens van kleur. Dat is toch vreemd en vervelend als je zoals ik op kleur tuinier. Ik blijf ze verplanten. De variaties zijn echt heel groot, van purper naar roodoranje naar warmrood en dit jaar wordt t weer spannend. Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt. Zijn er mensen die dit wel vaker meegemaakt hebben?

• Paulus

vreemd dit heb ik nog nooit gezien maar ik heb dit jaar “gele”rozen gekocht bij desbetreffende winkel , ben benieuwd hoe geel ze worden:D!

• maria

Bloemen kunnen dikwijls van kleur veranderen naarmate de grondsoort,de zuurgraad, de bemesting, het licht, de temperatuur, de vochtigheid enz. enz., zelfs bij heel goed geselecteerde kruisingen.. Als je bloeiende planten koopt bij de kruidenier kun je verwachten dat het niet de allerbeste selecties zijn.En dat zeker als er ook nog een joker op kan zitten! :D

Maria

• janet

tja had ik de joker maar ingezet, maar nee ik heb ze vorig jaar in mei/juni gekocht en t betrof gepatenteerde soorten en niet echt goedkoop, ik was toen wat koopziek en tuincetra bij ons hebben niet zo'n uitgebreide selectie dus dacht ik wat donders ik probeer t gewoon. Normaliter koop ik altijd bij de rozenkweker (kale wortel) en vandaar dat ik nog nooit zo iets bij de hand heb gehad. En ze doen het geweldig daar kan ik niets van zeggen alleen dat gegoochel met die kleuren he. Ook nu weer een exemplaar waarvan ik zeker weet dat hij roze was en nu is hij weer abrikooskleurig en hij staat in mijn rose/paarse border (grumpf) maar ja ik laat t maar wellicht dat ie over een maand weer iets anders laat zien.

het blijft spannend zo

• jeanny

Heb ooit een roosje “the Fairy”bij dezelfde supermarkt gekocht en is een groot succes geworden. Je hoeft echt niet altijd bij een dure kweker te kopen, al zul je er voor bijzondere planten wel op aangewezen zijn.

• janet

Ik heb de archieven even doorgespit en zowaar de labels gevonden, het zijn stamrozen van de palace collection van Poulsen en klimrozen van de renaissance collectie. Zo als ik al zei gepatenteerde rozen van een goede kweker. Ik heb nu een mail gestuurd naar de firma die de rozen heeft opgekweekt, Nolina bv. Ben benieuwd of ik een reactie krijg. wordt vervolgd