Naam rozen

• paula

Als we dan toch bezig zijn met de determinatie van rozen, heb ik er ook nog 2.

Het zijn beide exemplaren uit de David Austengroep maar ik heb de kaartjes niet meer.

Beide zijn zeer geurige struikrozen, (zo noem je dat toch als het geen klimmers zijn hé?)

Wie helpt me verder?

Bij voorbaat dank, Paula

• VleerKipje

Ik heb op de David Austen site zitten koekeloeren en vergelijken, maar het is

zóóó moeilijk. Misschien herken je ze zelf beter omdat jij een completer plaatje in je hoofd hebt. Speurse ;-)

http://www.davidaustinroses.com/english/

• Hinke

Ze zijn prachtig Paul maar ik zou het niet weten!

Hinke.

• janet

de eerste is volgens mij graham thomas en de tweede heb ik twijfels, hoe hoog is de struik en wat voor geur. er zijn nl heel veel roze engelse rozen.

• Marian

De 1e Graham Thomas zou wel kunnen ja, en mij staat bij dat je wel eens geprikt hebt dat je die eentje had.

• paula

Daar had ik ook al gekeken maar ik kan ze niet (meer) terug vinden.:(

Paula

• paula

Die tweede is inderdaad héél licht rose. Zou eigenlijk wit moeten zijn volgens het kaartje dat ik er toen bij gekregen had. Als de knoppen nog niet open zijn zou je denken dat het een witte is. En waar ruikt ie naar?? Naar rozen, zou ik zeggen maar dat bedoel je niet denk ik. Hij ruikt vrij sterk, is ca.45-50 cm hoog met vrij licht groen blad. Tenminste vergeleken met die geel/oranje.

Paula

• paula

Wauw Marian!! Dat je dat nog weet. Ik was dat helemaal vergeten. Ik ga eens op de site van D. Austen kijken bij de naam Graham Thomas. De gele staat me iets van bij dat die genoemd is naar een zus van D.A. Maar ik vind hem niet (meer) op zijn site.

Paula

• paula

Heb net nog even op de site van David Austen gekeken maar de Graham Thomas is het ook niet!! Dat is een (licht) klimmende roos en die van mij is nét 40 cm hoog en heeft ook niet de neiging om te gaan klimmen. Jammer.

Paula

• Marian

Ik weet niet of die zus Lillian Austin heette, maar die is het niet in ieder geval, want die is anders roze en dat roze loopt naar geel uit naar het hart toe, dus die roos is rose met geel.

Lillian Austin