terugknippen, vraag voor Margriet?

• martine

Hallo allemaal, ik ben net terug van een weekje vakantie en het is ongelooflijk hoe alles is gegroeid, werkelijk prachtig staat het erbij. Nu zou ik graag de bekende planten zoals floxen ed terug willen knippen om ze wat steviger te houden, dat kan nu toch nog wel? Alvast bedankt voor jullie antwoord!

• Margriet

Ja, knippen kan heel goed nu.

Phloxen kun je om en om knippen zodat je een gespreide bloei hebt en heel lang.

Ik zie dat je je vakantie al hebt gehad, trucjes voor “over 3 weken” hoeven dus niet. Wel kun je vast kijken hoe ver je vaste geraniums zijn en daar wat van terugknippen.

Als je voor 21 juni uitgebloeide planten afknipt (riddersporen niet vergeten) gaan ze vaak nog een keertje.

Gr. Margriet.

• martine

bedankt Margriet, heb vandaag nog een dagje vrij, dus ik weet wat me te doen staat!

• carin

Ik heb een tijdje geleden de phloxen teruggeknipt om ze wat voller te krijgen (zijn nog jonge planten) en heb de toppen gebruikt als stek. Die stekjes groeien inmiddels als een speer, dus èn mooie volle planten èn een hele lading nieuwe plantjes. Misschien een tip? Carin

• carla

O, wat stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht zeg!

Heb nu natuurlijk alles al weggegooid. Maar ik hou het in gedachten voor volgend jaar want ik wil ook nog meer phloxen.

Altijd maar meer he?

Carla

• Viola

Carin heb je ze gestekt in stekgrond?

Ik wil nl ook mijn phloxen knippen.

Viola

• martine

Is goede tip, heb het idd al gedaan, kun je ook nog eens leuk plantjes cadeau doen!

• carin

Ik gebruik om te stekken ofwel stekgrond of gewone cocopeat. Dat werkt ook heel goed. Carin

• Viola

Ik ga ervanuit dat je dezelfde Carin bent als de Carin een stukje hierboven (2 verschillende adressen) en ga de stekken in stekgrond zetten. bedankt Carin!

Viola

• carin

Ja, ik ben dezelfde. Moet ook werken natuurlijk…. Carin