naam????

• cowi

Weet iemand de naam van deze plant. De hoogte is plm.60cm

Het is geen luis maar fijn zaagsel wat op de bladeren ligt gr. cowi

• Tuinprins

Lysimachia soort? Mischien L. clethroïdes?

Gegroet, de tuinprins

• Margriet

Ja, lijkt daar verdacht veel op. Juist deze week in de border geplant en die schoot me ook meteen te binnen.

(van die mooie gebogen witte aartjes, Cowi, gaat er alweer een belletje rinkelen?)

Gr. Margriet.

• Hinke

Ook ik denk Lysimachia, woekert heerlijk:-) maar vind ze wel erg mooi.

Hinke.

• janet

inderdaad mooie plant in combinatie met rozen, alleen dat gewoeker he in mijn vorige tuin vloog het de hele border door, niet te stuiten dat spul. durf het nu niet meer te planten. Lysemachia clethr.

• Margriet

De Lysimachia clethroides woekert niet.

Ik begin te twijfelen als Cowi zegt dat het krijgertjes zijn, dan is de kans erg groot dat het de woekerende soort is. (die geef je namelijk weg, daar heb je toch zat van :-)) Dat is de Lysimachia vulgaris, met gele bloemetjes.

De foto lijkt in ieder geval erg op de L. clethroides.

Gr. Margriet.

• cowi

Ja jullie kunnen nog wel eens gelijk krijgen,vooral margriet met haar uitleg over hangende trosaren.Er ging bij mij inderdaad een belletje rinkelen dat ik deze plant verleden jaar aangeschaft hebt. Ik keek ook nog even op google,het kwam me bekend voor.

bedankt voor het meedenken gr.cowi

P.S. Ik zal er nu meteen een kaartje bijzetten met de naam,heb ik volgend jaar tenminste geen problemen.

• Hinke

Ik heb de Lysimachia clethroides met witte pluimpje en die woekert toch behoorlijk vind ik. Als klein polletje neergezet 4 jaar geleden, ik heb nu een groot vak vol en hij ‘wandelt’ lekker door:-)

Hinke.

• Tuinprins

Lysimachia clethroïdes woekert (bij mij in ieder geval). Het beste kun je in het voorjaar als de plant begint uit te lopen de ongewenste uitlopers er uit halen.

Gegroet, de tuinprins

• cowi

Nou laat maar lekker woekeren.Ik heb wel niet zo,n grote tuin,maar vindt het heerlijk als de planten dicht tegen elkaar aan groeien.

groetjes, cowi