nog een naam

• cowi

Ook van deze plant heb ik geen naam.Ik heb de plant vanmorgen bij iemand uit de tuin gehaald,vandaar dat de bladeren wat slap hangen. Maar met veel water komt dat wel weer goed. De hoogte van deze plant is plm.50cm. Eenzelfde plant die er naast stond was iets hoger.

Misschien een idee?? alvast bedankt gr. cowi

• Tuinprins

Rudbeckia fulgida ‘Goldsturm’?

Gegroet, de tuinprins

• Mike

Eerder een zonnehoed (echinacea).

Mike

• tuin-forum

de 1 geeft je een oude naam, Mike geeft je de neiuwe naam.

goh, dat is lang geleden. ik leerde hem als rudbeckia)

• Tuinprins

Ik denk nog steeds Rudbeckia fulgida en wel om de volgende reden: Rudbeckia fulgida breidt zich ieder jaar verder uit (woekert echter niet) door kleine uitlopers; hier geef je gemakkelijk wat van weg! Echinacea breidt zich maar langzaam uit en hiervan haal je niet gemakkelijk een stuk zo maar af. Het zou een zaailing kunnen zijn maar mijn intuïtie zegt van niet. In de ‘Krijgertjes top 10’ komt Echinacea (Rode zonnehoed) namelijk niet voor.

Gegroet, de tuinprins

• Margriet

Rudbeckia heet nog steeds Rudbeckia. Dit zijn de gele Rudbeckia's, de fulgida's.

(zie ook Rudbeckia nitida, Rudbeckia deamii, ook gele)

Alleen de Echinacea heette vroeger Rudbeckia en heet nu al jaren Echinacea.

Ik zou het niet durven zeggen, in blad vind ik ze erg op elkaar lijken. Maar Echinacea staat wat steviger op de benen en heeft puntiger blad, ook ietsje donkergroener. Daarom neig ik nu naar de Rudbeckia fulgida.

Als het toch een Echinacea is, is het in ieder geval een witte.

Gr. Margriet.

• maria

En zo zie ja maar weer: geef het kind pas een naam als het geboren is of nog liever ( zoals in vele culturen gebeurt) als het zes weken oud is.

Oftewel, vertaald naar het plantenrijk: wacht even tot hij bloeit! :D